Friday, November 23, 2012

100 הרוגים בסוריה; 40 הורגים בפקיסטן בפיגועי התאבדות; 20 הרוגים בדרום בסודאן; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 3 פעילי טרור בכירים נהרגו באפגניסטן; חייל נהרג בסומליה; קצין צה"ל מת מפצעיו מירי של טיל;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים אלימים בין הצבא הסורי לבין כוחות האופוזיציה הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על קרבות כבדים באזור העיר חאלב, חומס, דמשק, דיר אל-זור ודרעא. במהלך היממה האחרונה הופצצו ברחבי סוריה מתקנים אזרחיים רבים בשל החשד להימצאותם של מורדים הפועלים להפלת המשטר. בשל כך, נהרגו עשרות אזרחים חפים-מפשע. מקורות כורדיים טורחים לציין על קרבות בין המורדים הכורדיים הפועלים במזרח סוריה לבין כוחות הצבא הנאמנים למשטר. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועי אלימים כמו פיצוץ של מטעני-חבלה, חטיפת אזרחים, הוצאות להורג של חיילים ומורדים, ביזה ואונס שיטתי של נשים סוריות בידי כל הארגונים.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על מותו של קצין צה"ל שנפצע מירי של טיל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה במהלך מבצע "עמוד ענן". הקצין נפצע ב-21 בנובמבר 2012. כמו כן נמסר על תפיסתו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל-אביב שבמהלכו נפצעו 27 בני-אדם. המחבל הוא תושב טייבה המתגורר בישראל במסגרת איחוד משפחות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בכירים בארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתם של 37 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגועי התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים ברחבי פקיסטן. הפיגוע התבצע בו זמנית בידי 6 מתאבדים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתו של חייל סומלי בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על מתקן ממשלתי.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתם של 19 מורדים וחייל אחד בהתקפה של פעילי טרור הפועלים בדרום סודאן.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתם של לפחות 7 בני-אדם ועל הצתתם של 14 בתים בעימותים שבטיים קטלניים שפרצו בניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-22 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום אלג'יריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: