Sunday, November 11, 2012

100 הרוגים בסוריה; 42 כורדים נהרגו בהפצצה טורקית; 9 הרוגים בפקיסטן; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; 3 הרוגים בעיראק בפיגועי טרור של ארגון אל-קאעידה; 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה נהרגו בתימן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 בנובמבר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-20 חיילים סורים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו לי בסיס צבאי סורי השוכן באזור העיר דרעא בדרום סוריה. מתיחות ביטחונית רבה בגבול בין סוריה לטורקיה. נשקלת התערבות צבאית טורקית ישרה בסוריה לאור האירועים בגבול המשותף.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה. ארגון הטליבאן וארגון אל-קאעידה הפועלים בפקיסטן מתנגדים לנוכחותם של שיעים בפקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים בין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בנובמבר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בקרבות שפרצו עם מיליציה מוסלמית חמושה הפועלת דרום תימן. גורמים ממשלתיים בתימן מסייעים למיליציות מקומיות כדי להילחם בארגון אל-קאעידה. ארה"ב מסייעת באורח ישיר לתימן בניסיון לגייס מיליציות מקומיות במטרה לצמצם את השפעתו של ארגון אל-קאעידה בדרום תימן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-10 בנובמבר 2012 על הריגתם של 42 חברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשלות הימים האחרונים באזור הגבול עם עיראק. בשנה האחרונה נהרגו כ-1,000 בני-אדם בקרבות בין הצבא הטורקי לבין חברי המחתרת הכורדית הפועלת למען אוטונומיה עצמאית. למעשה, טורקיה ממנהלת מדיניות של טיהור אתני של כורדים המתגוררים באזור הגבול עם עיראק. למרות היותה של טורקיה חברה בנאט"ו, מתגבשת הערכה מודיעינית שיש לסייע לכורדים לאור מדיניותו הרצחנית של ארדואן כלפי המיעוט הכורדי. לאור המתח הקיים בין איראן למערב ותפקידה האסטרטגי של טורקיה בנושא זה, מדינות המערב מבליגות לנוכח מדיניותו של ארדואן כלפי המיעוט הכורדי. אולם, מיד לאחר שיימצא פתרון בשאלת הגרעין האיראני, מדינות מערביות רבות מתכוננות "לסגור חשבון" עם ארדואן לנוכח מדיניותו כלפי המיעוט הכורדי במהלך השנה האחרונה. טורקיה תחת הנהגתו של ארדואן מסוכסכת עם כל שכנותיה. לפיכך, סביר להניח שתתבצע יוזמה צבאית פנימית בתוך טורקיה בעידודם של גורמים אירופאים על-מנת להפחית את המתח באזור שהוא חשוב מאוד ליציבותה ולביטחונה של אירופה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של צה"ל שנערכה בעזה. ההתקפה באה בעקבות ירי של טיל נ"ט לעבר סיור של צה"ל שגרם לפציעתם של 4 חיילים. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל 31 טילים ופצצות מרגמה. במהלך הלילה צה"ל פגע בחוליה נוספת ונמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי נוסף. סביר להניח שלאחר הבחירות שיתקיימו ישראל בינואר 2013, ממשלת ישראל תרגיש חופשייה לפעול בעוצמה רבה יותר בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: