Monday, November 19, 2012

70 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים נוספים בעיראק; 16 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 29 פעילי טרור מוסלמים ואזרחים נהרגו בעזה; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בטורקיה בהיתקלות; 4 פעילי טרור מוסלמים וחבר פרלמנט נהרגו בניגריה; 2 הרוגים בתאילנד בפיגוע טרור אסלאמי; הרוג בקשמיר; כ-1,000 בני-אדם נהרגו בטורקיה פעילות צבאית מאז תחילת שנת 2012;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 42 מורדים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר הסורי. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר דמשק. חיילים סורים הוציאו להורג מורדים אחדים באזור דרעא. מנגד, מורדים שהצליחו לכבוש עיירה באזור דרעא הוציאו להרוג חיילים אחדים הנאמנים למשטר אסד. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 3 חיילים סורים מירי של חיילי צה"ל שהשיבו אש ביום קודם לכן על ירי לעבר שטח ישראל. עוד נמסר על ירי של צלפים לעבר אזרחים והפצצות אוויריות של הצבא הסורי על שכונות אזרחיות בכל רחבי סוריה.
--
ישראל - טרור - עזה: מקורות תקשורתיים בישראל ובעזה מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 29 פעילי טרור מוסלמים ואזרחים בפעילות צבאית של ישראל נגד מטרות טרור בעזה. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל כ-100 טילים שאחדים מהם גרמו נזק רב לבתים ביושבים אחדים באזור הנגב. צה"ל הצליח ליירט כ-40 טילים שכוונו לשכונות מגורים ברחבי הדרום. כמו כן נמסר על יירוט של טיל שנורה לעבר תל-אביב בשעות הבוקר ולאחר מכן גם בשעות הערב של ה-19 בנובמבר 2012. מקור ביטחוני בישראל מסר על חיסולו של ראש מערך הטילים של החמאס, יחיא עביא, בהפצצה אווירית על ביתו. מקורות במצרים מסרו כי הוגשה טיוטת הסכם לישראל בנוגע ל"הפסקת-אש".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אפגניסטן במחוזות אחדים בהם פועל הארגון. הפעולה נערכה בשיתוף של כוחות אפגאניים עם כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. מקור נוסף מסר על קרבות בין מיליציות אסלאמיות הפועלות בכל רחבי האזור.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בסדרת הפיגועים שהתרחשה יממה קודם לכן בכל רחבי עיראק שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו נגד עולי-רגל שיעים ואזרחים עיראקים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתו של חבר-פרלמנט ניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 5 חיילים טורקים בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו קרוב ל-1,000 בני-אדם בקרבות בין חברי המחתרת הכורדית לבין כוחות הביטחון של טורקיה. ארדואן, ראש-ממשלת טורקיה, נמצא בקהיר כדי "למצוא פתרון" למשבר בעזה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון-יד שכנראה הושלך בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בקשמיר ההודית.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 בנובמבר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על רכבת בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: