Friday, November 16, 2012

90 הרוגים בסוריה; 5 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 3 אזרחים נהרגו בישראל; 6 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; מפקד בכיר בארגון הטליבאן חוסל באפגניסטן יחד עם שומר ראשו;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בנובמבר 2012 על הריגתם של 90 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שבין הצבא הסורי לבין המורדים הפועלים בכל רחבי סוריה. מקור נוסף מסר על הריגתם של 20 חיילים סורים ליד הגבול עם טורקיה. כמו כן נמסר שאנשי אופוזיציה כורדים הצליחו להשתלט על עיירה נוספת בדרום סוריה ליד הגבול עם טורקיה. מקורות בישראל מסרו על פציעתו של חייל מירי טועה לעבר ישראל. בעקבות הירי, כוחות צה"ל ירו פגזי טנקים לעבר עמדות צבאיות סוריות ברמת הגולן. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה במרס 2011 נהרגו 39,000 בני-אדם. סוריה גינתה את "הפעולות הברבריות" של ישראל בעזה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-15 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טיל שנורה לעבר העיר קריית מלאכי שפגע בבית במרכז העיר. כמו כן נמסר על ירי של עשרות טילים לעבר הנגב – עד לאשדוד. כוחות צה"ל הצליחו ליירט טילים רבים באמצעות מערכת "כיפת ברזל". מקורות בעזה מסרו על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה של חייל האוויר הישראלי. במהלך היום נערכו עשרות גיחות אוויריות של צה"ל במטרה לפגוע ביעדי טרור הנמצאים ברצועת עזה. ביומיים האחרונים נורו לעבר ישראל יותר מ-350 טילים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. צה"ל הצליח ליירט 130 טילים. 2 טילים שוגרו לעבר גוש-דן, ואזעקה נשמעה בתל-אביב – אך תוך דקות מעטות החיים נמשכו כרגיל בעיר ולא נרשמו אירועים מיוחדים במהלך הלילה. מקורות בעזה מסרו שעד כה נהרגו לפחות 19 בני-אדם – רובם פעילי טרור מוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2012 על הריגתם של מפקד בכיר בארגון הטליבאן ושל שומרו האישי בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות נאט"ו הפועלים במחוז גאנזי. בימים האחרונים נערכו מבצעים רבים בשיתוף פעולה בין הצבא האפגני לבין כוחות נאט"ו במחוזות רבים נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות שונים דיווחו על עשרות פעילי טרור מוסלמים שנהרגו במבצעים הללו, אולם עדיין אין לכך אישרו רשמי מפי מקור צבאי בכיר באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. גורמים צבאיים בפקיסטן מסרו כי במהלך ההתקפה נהרסו בסיסים אחדים ואמצעים נוספים שהיו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: