Friday, November 2, 2012

150 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתאילנד בפעולות טרור אסלאמיות; הרוג בלבנון; קרבות בסומליה, במאלי, בתימן, בניגריה, בדארפור, בלוב ובקשמיר;
==
מדינות מוסלמיות – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים בסומליה, בלוב, במאלי, בתימן, בניגריה, בדארפור, בטורקיה, ובקשמיר מסרו לאורך כל היממה האחרונה של ה-1 בנובמבר 2012 על מבצעים צבאיים ועל קרבות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בכל האזורים האלה. מקורות נוספים מסרו כי היו נפגעים רבים, אך לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים והפצועים. בסומליה נכבשה עיירת-חוף שהייתה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". בצפון ניגריה נערכו מבצעים צבאיים נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". במאלי נערך מבצע צבאי נגד פעילי טרור מוסלמים משבטי "הטוארג" המשתפים פעולה עם ארגון אל-קאעידה. בלוב נמשך המבצע הצבאי הגדול נגד נאמניו של הנשיא מועמר אל-קאעידה המתגוררים בעיירה באני-וואליד. בדרום תימן נמשך המבצע הצבאי המוגבל נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר מטורקיה על הגברת הכוחות הצבאיים הפועלים במזרח המדינה נגד חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK, וכן על פיצוץ של מכונית-תופת שפצעה 4 בני אדם. בעיראק התפוצצו לאורך כל היום מטעני-חבלה שגרמו לנפגעים רבים וגרמו לנזק רב לרכוש ציבורי. בקניה שוררת מתיחות גדולה עם המיעוט המוסלמי לאחר שורה ארוכה של תקריות שהם נהרגו מוסלמים ונוצרים.
--
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 בנובמבר 2012 על הריגתם של 150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 78 חיילים סורים בהיתקלות קטלנית עם כוחות המורדים הפועלים באזור הגבול עם טורקיה.
--
לבנון – טרור – סוריה: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-1 בנובמבר 2012 על הריגתו של אדם אחד בהיתקלות בין כוחות הביטחון של לבנון לבין פעילי טרור מוסלמים שניסו לחדור מסוריה ללבנון באזור הגבול המשותף.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בנובמבר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של מיליציות מוסלמיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. ארגון הטליבאן הפועל באזור מנסה לערער את תחושת הביטחון של התושבים באחת מהערים החשובות ביותר בפקיסטן. מאז תחילת השנה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו גם בסיועו של ארגון הטליבאן ושל ארגון אל-קאעידה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: