Tuesday, November 20, 2012

80 הרוגים בסוריה; 8 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 6 הרוגים בניגריה; 4 שיעים ועיתונאי נהרגו בפקיסטן; 4 פעלי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; תושב חברון נהרג מירי של חיילים; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקווקז; 100 טילים נורו לעבר ישראל ביממה האחרונה; 100 הרוגים בעזה מאז תחילת המבצע;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של כ-80 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה בין הצבא הסורי לבין מורדים ופעילי טרור מוסלמים הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 230 מורדים בפעילות של הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו על עשרות חיילים סורים שנהרגו בקרבות עם אנשי האופוזיציה הלוחמת. קרבות כבדים נרשמו לאורך כל הלילה גם באזור דרעא, שם הצבא הסורי מנסה להשתלט מחדש על עיירה שנפלה לידה המורדים לפני ימים אחדים. במהלך הקרבות נשמעו פיצוצים של מטענים רבי-עוצמה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. כמו כן נמסר על קרבות בכל מחוז אילדיב – שם נמסר על שכונות שלמות העוברות מיד ליד לאור הקרבות העזים המתחוללים במקומות אחדים במחוז. במהלך היממה האחרונה נרשמו ירי של צלפים לעבר אזרחים, פיצוץ של מטעני חבלה, חטיפות אזרחים, הפצצות אוויריות על שכונות אזרחיות וכן אונס שיטתי של נשים סוריות בידי כל הארגונים. שוב התבצע ירי לעבר ישראל מהגבול הסורי.
--
ישראל – טרור - עזה: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על ירי של יותר מ-100 טילים לעבר ישראל. מערכת כיפת-ברזל יירטה 31 טילים שכוונו לעבר מרכזי אוכלוסייה במהלך היום. חלק מהטילים גרמו נזק כבד לרכוש פרטי וציבורי. במהלך היממה האחרונה, צה"ל ערך התקפות אוויריות רבות על יעדי טרור ומבני ציבור ששימשו את ארגון החמאס. מקורות מדיניים במצרים ובישראל מסרו כי המגעים להפסקת-אש נמשכים. מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מהג'יהאד האסלאמי שחוסלו בפעולה אווירית בעזה. מקורות בעזה מסרו על הריגתם של 100 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – מאז שהחל המבצע הישראלי נגד ארגוני הטרור בעזה. בחברון נהרג תושב מקומי לאחר שקבוצת חיילים הותקפה בבקבוקי תבערה. מתגברים הסיכויים לכניסה יבשתית לעזה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של 8 חיילים אפגאנים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוזות קונאר ופריאב. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועי טרור שגרמו לעשרות פצועים בכל רחבי פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של 4 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קראצ'י. ארגון הטליבאן וארגון אל-קאעידה מתנגדים לנוכחותם של שיעים ברחבי פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של עיתונאי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעול בפקיסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה והצלב-האדום מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפת רימונים על אוטובוס אזרחי בניירובי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל מסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". המקורות מסרו כי האירועים התבצעו ביממה הקודמת.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-19 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: