Monday, November 12, 2012

90 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בעיראק; 9 הרוגם באפגניסטן; 3 הרוגים בלבנון; עובד סיוע נרצח בדרום-סודאן; 110 טילים ומרגמות נורו לעבר ישראל; שלושה פעילי טרור מוסלמים נעצרו בפיליפינים; 6 פעילי טרור מוסלמים נהרגו ברצועת עזה בסבב האחרון;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על הריגתם של 90 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה – בעיקר באזור דמשק, חומס וחאלב. כמו כן נמסר על ירי של טיל תמוז לעבר השטח הסורי בידי כוחות צה"ל לאחר שפגז מרגמה נחת ליד מוצב של צה"ל ברמת הגולן. עוד נמסר מפי מקורות צבאיים בישראל שנשלחה אזהרה לסוריה באמצעות נציגי האו"ם הפועלים באזור רמת-הגולן. הירי של צה"ל לעבר סוריה לא גרם לנפגעים בנפש מתוך כוונה לא להחריף את המתח בגבול. לאסד, בשלב זה, אין כל כוונה להתעמת עם ישראל.
--
ישראל – עזה – טרור: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על ירי של כ-110 טילים ופצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. כמו כן נמסר כי מירי נפצעו לפחות 3 אזרחים ישראלים וכי נגרם נזק לרכוש ציבורי. גורם צבאי מסר על יירוט של טיל שנורה לעבר באר-שבע בידי מערכת "כיפת ברזל". מרבית תושבי האזור שהו לאורך כל היממה האחרונה במקומות מוגנים. חלק ממוסדות החינוך לא נפתחו בשל החשש לפגיעות בנפש. במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 6 פעילי טרור מוסלמים ברצועת-עזה בהתקפות אוויריות של צה"ל על יעדי טרור. לנוכח מערכת הבחירות התקיימת בישראל והגיבוי של האחים המוסלמים במצרים, החמאס חש שהוא חופשי לפעול נגד ישראל. אם הירי לישראל לא ייפסק, צה"ל מתכנן פעולה רחבת-היקף בעזה כבר בשבועות הקרובים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציה סונית לפעילי טרור מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר צידון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היה תינוק שנולד רק שעות אחדות לפני הפיגוע.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על הריגתם של 31 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בעיר קראצ'י בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו שנערכים גם ביוזמתו של ארגון הטליבאן המנסה לערער את תחושת הביטחון של התושבים בעיר החשובה ביותר בפקיסטן. גורמי מודיעין פקיסטנים נוטים לסייע לאנשי הטליבאן כחלק מהמאבק הפוליטי-אתני המתחולל בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בגל פיגועי הטרור שהיה ביממה הקודמת שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום סודאן מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על חטיפתו והריגתו של עובד סיוע בידי פעילי טרור הפועלים בדרום-סודאן.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-11 בנובמבר 2012 על מעצרם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. גורמים נוספים הוסיפו שהשלושה אחראים לפעילות נגד כוחות-הביטחון שגרמה לנפגעים רבים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: