Saturday, February 14, 2015

100 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בעיראק; 20 שיעים נהרגו בפקיסטן;  12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; שוטר נהרג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; קצין נהרג בתימן; 21 נוצרים-קופטים נחטפו בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בקשמיר, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 210 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהתקפות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה במזרח סוריה ובאזור רמת-הגולן הסורי. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הצלחות צבאיות של הצבא הסורי בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה הפועלים בפרוורי דמשק, בדרעא ובאזור רמת-הגולן הסורי. גורמי אופוזיציה בסוריה שלחו קריאה נואשת נוספת לעזרה בשל ריבוי האזרחים ההרוגים בהפצצות אוויריות שהמתבצעות בידי הצבא הסורי הפועל ברוב מרכזי הערים ברחבי המדינה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של 57 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם המלך היממה האחרונה נמסר מפי גרומים צבאיים שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות קשים באזור תכרית, רמאדי, פלוג'ה ובמקומות נוספים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 בפברואר 2015 על חטיפתם של 21 נוצרים-קופטים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על קרבות ועימותים קטלניים שהיו לאורך כל היממה האחרונה, אך לא נמסר מפסרם המדויק של הנפגעים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתו של טייס בחיל-האוויר התימני מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עוד נמסר על שגרירויות מערביות נוספות שנסגרו בעיר צנעא בשל המצב הביטחוני. מקורות באו"ם מסרו שתימן קרובה להתפרקות מוחלטת בעקבות השתלטותם של השיעים על מרכזי השלטון במדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות רמשיים במצרים מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 מתפללים שיעים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה על מסגד שיעי הנמצא באזור העיר פשוואר.
--
סומליה – טרור: מקורות רמשיים בסומליה מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים חמושים הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בשתי התקפות על נוצרים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". גורמים נוספים בניגריה מסרו על עשרות הרוגים בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי ניגריה. מקורות לא רמשיים בניגריה מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 30 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם מאלי.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-13 בפברואר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם אנשי כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: