Thursday, February 5, 2015

200 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 70 הרוגים בסוריה; 59 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בלוב; 9 חיילים נהרגו בצ'אד; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 1,000 לוחמים כורדים נהרגו בצפון-עיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במצרים, בלבנון, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 371 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 בפברואר 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהתקפות אוויריות של הצבא הסורי על יעדים אזרחים ברחבי המדינה. גורמים מקומיים מסרו על עשרות הרוגים ברחבי סוריה בשל פעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי. קרבות רבים נרשמו במהלך היממה אחרונה בדיר אל-זור, דרעא, אדליב ובקומות נוספים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 בפברואר 2015 על הריגתם של 59 בני-אדם בפיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו באזור צפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". זהו מספר ההרוגים הנמוך ביותר ליום בחודשים האחרונים. מקורות כורדיים בעיראק מסרו כי מאז חודש יוני 2014 נהרגו כ-1,000 לוחמים כורדים בקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים ומקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 בפברואר 2015 על הריגתם של 16 חיילים ו-4 אזרחים בשתי התקפות טרור קטלניות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני (או רשת חאקאני) שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
צ'אד – טרור אסלאמי – ניגריה: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-4 בפברואר 2015 על הריגתם של 9 חיילים במהלך קרבות שנערכו נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים רשמיים של צ'אד על הריגתם של 200 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קאמבורו. מקורות צבאיים בצ'אד מסרו על כ-2,000 חיילים המשתתפים במבצע הצבאי במיוחד נגד ארגון "בוקו חראם". במהלך הלילה האחרון נמסר שארגון "בוקו חראם" הרג יותר מ-100 בני-אדם כנקמה על המבצע הצבאי. העניין ייבדק ונמסור על כך בדו"ח היומי הבא.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: