Thursday, February 19, 2015

300 הרוגים בסוריה; 167 הרוגים בעיראק; 100 טרוריסטים מוסלמים נוספים ו-21 אזרחים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 שוטרים נהרגו בטוניסיה; 2 הרוגים בתימן; עובד-סיוע בריטי נהרג בדרום-סודאן; 10,000 נשים עיראקיות נמכרו לתעשיית-הסקס האסלאמית; לפחות 45 בני-אדם נשרפו למוות בידי ארגון "המדינה האסלאמית"; 3,699 אזרחים נהרגו באפגניסטן ב-2014; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בפיליפינים, בניז'ר, בסומליה, במאלי, בקשמיר, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 620 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-300 בני-אדם ביום קרבות קטלני ביותר שהיה באזור העיר חאלב בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" ועם לוחמים מהאופוזיציה הסורית. במהלך היממה הקודמת נמסר שסוריה הסכימה להפסקת-אש לשישה שבועות באזור העיר חאלב. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים היו חיילים וטרוריסטים מוסלמים. ברשתות החברתיות נמסר על טבח הדדי בין שני הצדדים הלוחמים בעיר. מקורות מקומיים מסרו על כ-200 הרוגים באזור העיר חאלב בלבד. מקורות נוספים בסוריה מסרו על עשרות הרוגים באזורים שונים ברחבי סוריה וכן בקרבות קשים בין ארגון "המדינה האסלאמית" לבין כורדים הפועלים באזור העיר קובאני. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים בקרבות שהיו באזור רמת הגולן הסורי. הרוגים נוספים נרשמו גם בהפצצות של הקואליציה האמריקאית על יעדי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית". לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים בכל רחבי סוריה שכללו הרג-המוני, טבח, אונס, שריפתם למוות של בני-אדם, קטיעת-אברים, שוד וגזל של נכסים פרטיים.  מקורות מדיניים באירופה מסרו שמדינות אירופאיות אחדות, חוץ מבריטניה וצרפת, מעוניינות לחדש את היחסים עם סוריה של בשאר אל-אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של 167 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על 10,000 נשים עיראקיות שנמכרו לצורכי סקס. עוד נמסר על שריפתם למוות של 45 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים עם הרוגים רבים היו ב-15 ערים ועיירות בצפון עיראק. גורמים נוספים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" החל במתקפה קרקעית קשה נגד הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 קצינים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" הפועלים בדרום תימן.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגועי ירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות רשמיים באו"ם מסרו על הריגתם של 3,699 אזרחים בפיגועי טרור שהתבצעו במהלך שנת 2014.  על-פי נתונים שאספנו לאורך של שנת 2014 נהרגו באפגניסטן 8,082 אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו 4 עובדי סיוע שהעניקו חיסון למחלת הפוליו שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" המתנגד להענקת חיסונים לילדי פקיסטן. לעיתים, נמסר שארגון הטליבאן חושד בעובדי הסיוע הפועלים למען שירותי-הביטחון באיסוף דגימות DNA למען זיהוי של טרוריסטים מוסלמים.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתו של עובד סיוע בריטי בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בפברואר 2015 על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה הנערכת בצפון ניגריה בשיתוף חיילים מקמרון. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 300 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם בשורה ארוכה של תקריות קטלניות ובפיגועי טרור שהתרחשו בעיקר בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו קצין בכיר שנפגע מפיצוץ של מטען-חבלה. עוד נמסר על הריגתם של 11 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שהיו על רקע מערכת הבחירות המתקיימת בניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: