Sunday, February 1, 2015

197 הרוגים בעיראק; 123 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בקמרון;  50 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; 2 ילדים וגבר נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; 4,000 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ו-425 לוחמים כורדים בקרבות בעיר קובאני; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו גם על קרבות בין ארגון אל-קאעידה לבין ארגון "המדינה האסלאמית" במקומות אחדים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על תקריות אחדות בין טרוריסטים מוסלמים לבין לוחמים כורדים הפועלים בצפון סוריה. מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו שבקרבות בעיר קובאני נהרגו עד כה כ-4,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ו-425 לוחמים כורדים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של 197 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים היו גם בעקבות התקפות פתע של טרוריסטים מוסלמים על מתקני נפט אחדים בנמצאים בצפון עיראק. נמסר על עשרות נעדרים באירועים הללו.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהיתקלות בין כוחות-הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים בדרום המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של 2 ילדים מירי של טיל שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. באירוע הזה נמסר על פצועים אחדים. גורמים צבאיים רשמיים במצרים מסרו שחיל-האוויר המצרי תקף מטרות טרור בסיני. הצבא המצרי עדיין סובל מחוסר-יעילות מודיעינית כרונית ברחבי סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים שונים באפגניסטן מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור אסלאמי - ניגריה: מקורות צבאיים רשמיים בקמרון מסרו ב-31 בינואר 2015 על הריגתם של 123 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בגבול המשותף בין ניגריה לקמרון. כמו כן נמסר מפי מקור מוסמך על הריגתם של 3 חיילים בפעילות זו. גם מקורות רמשיים בצ'אד אישרו את הפרטים הללו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: