Saturday, February 7, 2015

182 הרוגים בעיראק; 170 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בקמרון בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; 27 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 20 הרוגים בלוב; 11 הרוגים בדרום-סודאן;  10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בסודאן; השיעים בתימן השתלטו על הפרלמנט בצנעא; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במאלי, בסומליה, בלבנון, בפיליפינים, בקשמיר, במצרים, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 528 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים רבים כולל רשתות חברתיות מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום קשה ביוחד שהיה במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סוריה שנערכו באזור העיר דמשק וחאלב. כמו כן נרשמו קרבות קשים והרוגים נוספים באזור העיר חסכה. הרוגים רבים נוספים היו גם בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בצפון-מזרח סוריה. ארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להורג 3 סינים שביקשו לפרוש מהארגון בסוריה. הוצאות-להורג נוספות ומעשי אונס רבים נרשמו במהלך היממה האחרונה כחלק ממעשי נקם הדדיים בכל רחבי סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הריסתו של כפר שלם במחוז אידליב. באזור דרעא נמסר על נפגעים רבים בפעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי ושל ארגוני טרור הפועלים באזור. דוברים כורדיים מסרו שכוחותיהם הצליחו לכבוש 100 כפרים באזור העיר קובאני שנכבשו לפני חודשים אחדים בידי ארגון "המדינה האסלאמית". טורקיה ממשיכה לסייע לארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 182 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות קשים מאוד שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. מקור צבאי רשמי בעיראקי מסר על הריגתם של יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אחת שנערכה במהלך היממה האחרונה בעיר בייג'י. גורמים מקומיים נוספים בעיראק מסרו על שריפתם בחיים של שלושה בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על עשרות חיילים ושוטרים שנהרגו בהתקפות יזומות של טרוריסטים מוסלמים. מקורות בירדן מסרו שכוחותיהם תקפו מטרות בעיר מוסול הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים ומקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בשני אירועי טרור עיקריים. במקרה אחד נרצחו 12 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר בנגאזי. 5 בני-אדם נוספים נהרגו מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברחבי לוב. מקורות רשמיים בלוב מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" בלוב שולט על חלקים רחבים מאוד משטחה של המדינה. נציגי לוב באו"ם ובמדינות המפרץ ביקשו את עזרת העולם במלחמה נגד הארגון.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 100 בני-אדם ועל פציעתם של 500 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על רקע מעורבותה של קמרון במלחמה נגד הארגון. על-פי הערכות אחדות, בשבוע האחרון נהרגו כ-1,000 בני-אדם בלחימה נגד ארגון "בוקו חראם" – מרבית ההרוגים היו כנראה טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רמשיים במצרים מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל צפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה נשערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים שנפגעו בפעילות זו. פיגועי טרור נוספים היו לאורך כל היממה האחרונה אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
דרום-סדואן – טרור: מקורות רמשיים בדרום-סודאן מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוקמיים הפועלים בצפון המדינה. מקורות נוספים מסרו שזו ההתקפה השניה הנערכת באזור זה במהלך הימים האחרונים.
--
סודאן – טרור – קורדופן: מקורות תקשורתיים במחוז קורדופן מסרו ב-6 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה אווירית של הצבא הסודאני שנערכה במחוז. מחוז קורדופן מעוניין להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
תימן – הפיכה שיעית: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-6 בפברואר 2015 על פיזורו של הפרלמנט התימני בידי המיליציות השיעיות שהשתלטו על צנעא. בכך הושלמה ההפיכה השיעית בתימן לטובת איראן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: