Wednesday, February 11, 2015

130 הרוגים בסוריה; 96 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בפקיסטן; 15 הרוגים באפגניסטן;  12 הרוגים בקמרון בטרור אסלאמי; 10 בני-אדם הוצאו-להורג בסיני בידי טרוריסטים מוסלמים; 9 הרוגים בסודאן; הרוג בקשמיר; ירדן טוענת שכ-7,000 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסוריה ובעיראק בהתקפות אוויריות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בסומליה, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 293 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בסוריה מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתם של כ-130 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הרוגים ונפגעים נוספים באזור דמשק, חומס, חאלב, דיר אל-זור ואידליב. כמו כן נמסר על מתקפה צבאית רחבת-היקף של הצבא הסורי על אזורים בהם שולטים טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" הפועלים באזור רמת-הגולן. גורמים מקומיים נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הסורי. מקורות כורדיים מסרו שהם מתכוננים לכבוש את העיר תל-אבג'אד הנמצאת כ-65 קילומטר מזרחית לעיר קובאני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתם של 96 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם במהלך היממה האחרונה נרשמו קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור העיר מוסול, ראווה, בייג'י, דאקוק וכן בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהיו באזור העיר בגדאד. גורמים רשמיים בירדן מסרו על הריגתם של כ-7,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה אסלאמית" בהתקפות אוויריות של הצבא הירדני שנערכו בשלושת הימים האחרונים בסוריה ובעיראק. הכוחות הירדנים הרגו אזרחים ולא טרוריסטים מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הוצאתם-להורג של 10 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני על רקע החשד שהם שיתפו פעולה עם מצרים וישראל. כמו כן נמסר על פציעתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של 5 מטעני-חבלה שהופעלו באזור העיר אלכסנדריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהתקפות צבאיות יזומות של הצבא האפגאני נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזורים אחדים ברחבי המדינה. בין ההרוגים היו 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מקומיים וכן על הריגתם של 2 חיילים בקרבות שפרצו באזור דרום חבל דארפור.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם ועל חטיפתם של 20 נוספים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו לקמרון דרך הגבול הניגרי. מקורות מקומיים בניגריה מסרו על מאות מעשי אונס שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון במהלך הימים האחרונים.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-10 בפברואר 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד הנוכחות ההודית בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: