Wednesday, February 18, 2015

100 טרוריסטים מוסלמים, 9 אזרחים ו-5 חיילים נהרגו בניגריה; 80 הרוגים בסוריה; 62 הרוגים בעיראק; 32 הרוגים באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד בסומליה; 15 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בלוב; 12 הרוגים בפקיסטן; קרבות קשים והרס רב בצפון ניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בפיליפינים, במצרים, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 355 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים וארגוני האופוזיציה הסורית הלוחמת נגד המשטר. גורמים מקומיים בסוריה המקורבים למשטר מסרו על עשרות הרוגים בקרבות שהיו באזור העיר חאלב שבמהלכם נכבשו כפרים אחדים בידי הצבא הסורי. קרבות קשים נוספים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה וכן באזורים בהם מתגוררים בני-המיעוט הכורדי בצפון-מזרח סוריה. גורמים תקשורתיים המקורבים לכורדים מסרו על קרבות וכיבושים נוספים של יישובים אחדים שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של 62 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של לפחות 10 לוחמים כורדים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיירה דיג'לה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה של הצבא הניגרי והצבא הקמרוני הפועלים בצפון ניגריה נגד ארגון "בוקו חראם". מקורות צבאיים בקמרון מסרו כי בפעולה הנוכחית נהרגו 5 חיילים מקמרון. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 אזרחים בסדרה של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון ניגריה. גורמים מקומיים מסרו כי בשל הקרבות הקשים הנערכים בצפון-ניגריה נגרם נזק רב מאוד לכול היישובים באזור. מקורות רשמיים בניגריה מסרו על מעצרם של מאות חשודים בחברות בארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם".
--
לוב – טרור – מצרים: מקורות תקשורתיים בלוב ומקורות נוספים מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "המדינה האסלאמית" בעקבות הפצצות אוויריות של חיל-האוויר המצרי על העיר דארנה שבלוב. בכך הגיע מספר ההרוגים בהפצצות המצריות ל-65 בני-אדם. עוד נמסר מפי מקורות מקומיים שייתכן שעשרות אזרחים נהרגו בהפצצות המצריות על העיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרגו 22 בני-אדם בפיגוע התאבדות. במקרה שני נהרגו 6 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים. ובמקרה שלישי נהרגו לפיחות 4 בני-אדם בפיגועי ירי נוספים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור לאהור ובאזור העיר קראצ'י. בלאהור התבצע פיגוע התאבדות בתחנת משטרה שגם להריגתם של לפחות 7 בני-אדם. ארגון הטליבאן הפקיסטני לקח אחריות על האירוע.
--
סומליה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית שהתבצעה כ-100 קילומטר דרומית לעיר מוגדישו. מקורות רשמיים בסומליה לא מסרו מי ביצע את התקיפה האווירית. מקור גרמני מסר שההתקפה הייתה כנראה חיסול-ממוקד אמריקאי. מקור אמריקאי מסר שלא ידוע לו על תקיפה כזו בסומליה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: