Monday, February 23, 2015

145 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 23 טרוריסטים מוסלמים, 5 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו בניגריה; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 אזרחים מצרים נהרגו בפיגוע בלוב; 3 הרוגים בפקיסטן; ילדה בת 7 ביצעה פגיעו התאבדות בניגריה; 43 בני-אדם נשרפו למוות בעיראק בידי טרוריסטים מוסלמים; 39 הודים מוחזקים כבני-ערובה בעיראק; עיתונאי שבדי שוחרר בסוריה; פיגוע דקירה בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בלבנון, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 311 הרוגים במהלך היממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות של הצבא הסורי ובקרבות שהיו עם טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הוצאות-להורג של עשרות בני-משפחותיהם (כולל ילדים ונשים) של מורדים הפועלים באזור העיר חאלב. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזורי חיכוך בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח סוריה. עיתונאי שבדי שהוחזק בידי השלטונות בסוריה שוחרר במהלך היממה האחרונה – בימים האחרונים הובע חשש שהוא מוחזק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". ארגון "המדינה האסלאמית" מוכר גופות של לוחמים כורדים לבני-משפחותיהם תמורת 10,000 עד 20,000 דולר לגופה – כך מסרו מקורות תקשורתיים בגרמניה. מתיחות נוספת בין סוריה לטורקיה לאחר שטורקיה פעלה בשטח הסורי ליד אזור קובאני כדי להעביר את עצמותיו של סבו של מייסד האימפריה העות'מנית – מאות חיילים וכלי רכב צבאיים השתתפו במבצע. סוריה פרסמה הודעה חריפה המגנה את המבצע הטורקי בשטחה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בפברואר 2015 על הריגתם של 145 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות קשים ובהוצאות-להרוג של עשרות בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על שריפתם למוות של 43 בני-אדם במחוז אל-אנבר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בעיירה אל-בגדאדי, תכרית, רמאדי, במוסול, באירביל ובעוד עשרות עיירות וכפרים בצפון עיראק. מקורות הודיים מסרו על 39 אזרחים הודים המחוזקים בידי טרוריסטים מוסלמים בעיראק ואין עדיין כל סימן האם הם בחיים או מתים. מקורות כורדיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו באזור העיר אירביל.
--
מצרים – טרור – לוב: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-22 בפברואר 2015 על הריגתם של 6 אזרחים מצרים בפיגוע שהיה ב-20 בפברואר 2015 באזור העיירה אל-קובה שבמזרח לוב. בפיגוע הזה נמסר על הריגתם של 45 בני-אדם. גופותיהם של האזרחים המצרים הגיעו לקבורה במצרים בשעות הבוקר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2015 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. מקור צבאי הוסיף כי במהלך היממה הקודמת נהרגו 2 חיילים ניגרים בפעילות הצבאית נגד ארגון "בוקו חראם". המקור הוסיף כי בימים האחרונים נהרגו מאות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. מקורות רשמיים בניגריה מסרו שהצבא שולט בעיירה באגה שנכבשה ב-3 בינואר 2015 בידי ארגון "בוקו חראם". באותה עת נמסר על כ-2,000 אזרחים שנטבחו בידי חברי הארגון. עוד נמסר במהלך היום על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטית מוסלמית בת 7 שגויסה על-ידי ארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-22 בפברואר 2015 על פציעתו של צעיר ישראלי בפיגוע דקירה בירושלים שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי תושב הרשות הפלסטינית. הטרוריסט נתפס בידי מאבטחים של ראש-העיר שהיו במקום.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: