Monday, February 9, 2015

134 הרוגים בעיראק; 104 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 100 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בלוב;  20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; חייל נהרג בתימן; 210,060 הרוגים בסוריה משנת 2011; 151 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בשלושת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה; בסומליה, בתימן, במאלי, בסודאן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 391 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הרוגים בצפון סוריה, במזרח סוריה, באזור דרעא, דיר אל-זור וחסכה. כמו כן נמסר על הפצצות אוויריות שנערכו באזור העיר חאלב שגרמו לנפגעים רבים נוספים. גורמים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו כי מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה ב-15 במרס 2011 נהרגן 210,060 בני-אדם. 10,664 מהם היו ילדים ו-6,783 מהם היו נשים. מאות-אלפי נשים בסוריה נאנסו במהלך התקופה הנדונה. רבות מהן נמכרו כשפחות לארגוני טרור אסלאמיים או לגברים ברחבי המזרח-התיכון. הצבא הסורי איבד במלחמה 45,385 חיילים וסייענים. כ-4 מיליון אזרחים סורים נמלטו למדינות שכנות. גורמי כורדיים בסוריה מסרו כי במהלך הימים האחרונים שוחררו כפרים נוספים באזור העיר קובאני מידי ארגון "המדינה האסלאמית"
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות צבאיים מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של 134 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בעיר באזור צפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמחצית מההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בפעולות צבאיות יזומות שנערכו בידי הצבא העיראקי באזור הערים היט, האוויג'ה, וחאבאת. בין ההרוגים היו לפחות 20 חיילים שנפגעו בתקריות שונות ברחבי עיראק. עשרות פיגועי טרור נרשמו במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" הפועלים במרכז תימן. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות תקריות אלימות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין טרוריסטים מוסלמים סונים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של 23 בני-אדם ועל פציעתם של כ-60 נוספים בסדרה של קרבות קשים שהיו באזור העיר בנגאזי בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך ניסיון לתקוף קצין בכיר במחוז האוטונומי פונטלנד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במחוזות אחדים. מקור מוסמך נוסף מסר שממהלך הימים האחרונים נהרגו כ-90 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון שלפקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-8 בפברואר 2015 על הריגתם של 104 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית הרחבה המתבצעת בצפון סיני נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. בכך עלה מספר ההרוגים בפעילות זו ל-151 טרוריסטים מוסלמים הרוגים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: