Sunday, February 15, 2015

180 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 26 הרוגים בתימן; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בצ'אד; 2 הרוגים בדנמרק בפיגועי טרור; הרוג בקשמיר; 200,000 נוצרים בניגריה בסכנת טבח; פאניקה בצפון-ניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, במצרים, בתימן, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 404 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בקרבות, בפיגועים, בהוצאות-להרוג, בהתקפות של הקואליציה האמריקאית ובהתקפות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של חיילים איראנים וטרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו באזור דרום סוריה וליד רמת-הגולן הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 180 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק ובסדרה של פיגועי טרור שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות והרוגים באלקדסיה, באזור צפון בגדאד, פלוג'ה, באשיקה, מוסול ובמקומות נוספים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 26 בני-אדם בקרבות קשים בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לארגונים סונים שיצאו למחות נגד השליטה השיעית בצנעא. בתוך כך נמסר מפי גורמים בינלאומיים על כ-16 מיליון אזרחים תימנים הזקוקים לסיוע בשל המצב הביטחוני במדינה.
--
דנמרק – טרור: מקורות רמשיים בדנמרק מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 3 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שניסו לחסל אמן שבדי שהיה ברשימת-חיסול של ארגון "אל-קאעידה" בשל הקריקטורות שפרסם בגנותו של הנביא מוחמד. ניסיון החיסול היה בעת אירוע שנערך בעיר קופנהגן בהשתתפותו של האמן השבדי. זמן קצר לאחר מכן נהרג אדם נוסף מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו סמוך לבית-כנסת הנמצא בעיר קופנהגן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית נוספת שנערכה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתצבעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
סומליה – טרור – פונטלנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במחוז האוטונומי פונטלנד.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון ניגריה בין כוחות-הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקורות נוספים בניגריה מסרו שחייהם של כ-200,000 נוצרים המתגוררים בעיר מיידוגורי נמצאים בסכנת טבח בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". בצפון-ניגריה שוררת פאניקה מוחלטת לאור התקפותיו של ארגון "בוקו חראם".
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות רמשיים בצ'אד מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם לפחות התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על כפר השוכן בצ'אד ליד הגבול עם ניגריה. מקורות מקומיים מסרו על הרס רב שנגרם לכפר וכן על בריחה של אלפי תושבים מהאזור בשל ההתקפה. תשובים מקומיים בכפר מסרו ש"אין להם מה לעשות יותר באזור הזה".
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות רמשיים בפקיסטן מסרו ב-14 בפברואר 2015 על הריגתו של אזרח בקשמיר הפקיסטנית מירי של חיילים הודים שפעלו מקשמיר ההודית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: