Friday, February 13, 2015

195 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בלוב; 25 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 7 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסודאן; 443 בני-אדם נהרגו בסוריה ובהפצצות אוויריות מתחילת חודש פברואר 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בקשמיר, בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 448 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 443 אזרחים וטרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית של הצבא הסורי בעשרת הימים האחרונים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו קרבות רבים באזור דמשק, דיר אל-זור, דרעא, חומס, חאלב, אידליב וברמת-הגולן הסורי. מקורות נוספים מסרו שבקרבות הקשים ברמת-הגולן משתתפים טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 195 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך קרבות קשים שהיו באזור העיר תכרית. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזור דיאלה, בייג'י, רמאדי וחדיתה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בעקבות כיבושו של בסיס צבאי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בקרבות שהיו בימים האחרונים בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי. גורמים רפואיים בעיר בנגאזי אישרו את הדיווח.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין הצבא האפגאני לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה צבאית אווירית יזומה של הצבא הפקיסטני שפעל נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של "האיחוד האפריקאי" הפועל בדרום סומליה.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו באזור חבל דארפור ובמקומות נוספים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים בניגריה מסרו ב-12 בפברואר 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות נערכו נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. בין ההרוגים היו לפחות 13 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: