Tuesday, February 10, 2015

149 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בלוב; 5 הרוגים בניז'ר;  3 הרוגים בסודאן;  פוליטיקאי נהרג בסומליה; 640 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נהרגו בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במצרים, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 268 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים באזור דרעא, אידליב, חאלב, חומס ובפרברי דמשק. עוד נמסר על עשרות הרוגים בהפצצות סוריות שנערכו באזור דמשק. כמו כן נמסר על התקפות אוויריות של הקואליציה האמריקאים באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקור נוסף מסר על 5 התקפות אוויריות לפחות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו כי מאז שנת 2011 נהרגו בסוריה 640 טרוריסטים מוסלמים מארגון החיזבאללה שגויסו לסייע למשטר העלווי של בשאר על-אסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שהם אינם זקוקים לסיוע הירדני במלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". ארה"ב מעכבת בכוונה את הסיוע לכורדים הלוחמים בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 149 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים עם הרוגים רבים נרשמו באזור העיר מוסול, תקרית, בייג'י, רמאדי, פאלוג'ה תל-עפר ובאזור העיר הילה. עשרות שיעים נהרגו באזור העיר בגדאד בסדרה של פיגועי טרור קטלניים. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו כי מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות בירדן מסרו שכוחותיהם ערכו יותר מ-50 התקפות אוויריות בשלושת הימים האחרונות על יעדי טרור בסוריה ובעיראק. מקורות ביטחוניים מסרו שבריטניה תשלח מאות חיילים בריטים לירדן במטרה לאמן כוחות מיוחדים שיילחמו נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר טריפולי. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו גם באזור בנגאזי ובדרום לוב. המנהיגות בלוב אובדת-עצות לנוכח ההצלחות של ארגוני טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בשתי התקפות אוויריות יזומות שהתבצעו בידי הצבא האפגאני במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של התקפות צבאיות יזומות ובקרבות אלימים בין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני לבין אנשי מיליציה אסלאמית חמושה המתנגדים לארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתו של פוליטיקאי בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – טרור: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 3 עובדי סיוע מהצלב-האדום מירי של טרוריסטים מוסלמים מקומיים שפעלו באזור מדינת הנילוס הכחול.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הכוחות של קמרון הפועלים בצפון ניגריה. תושבים ניגריים המתגוררים באזור מיידגורי מסרו תיאורים מזעזעים על החיים תחת השליטה של ארגון "בוקו חראם".
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניז'ר מסרו ב-9 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו מהגבול הניגרי נגד יעדים הנמצאים בניז'ר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: