Sunday, February 8, 2015

278 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 109 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו בניז'ר; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-3 שוטרים נהרגו במצרים; 11 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 7 הרוגים באפגניסטן; הרוג בלבנון;  700 הרוגים בסוריה בשלושת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 601 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהתקפות אוויריות של הצבא הסורי ושל הקואליציה האמריקאית שפעלה בעיקר בצפון סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים גם באזור חאלב, דרעא, דיר אל-זור, אידליב, חסכה ובפרברי דמשק שאחדים מהם נמצאים בידי המורדים הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. פיגועי טרור וקרבות נרשמו גם באזור הגבול המשותף עם לבנון. מקורות נוספים בסוריה מסרו שביומיים האחרונים נהרגו בסוריה לפחות 500 בני-אדם - שהיו הימים הקשים ביותר בחודש האחרון. מקורות נוספים מסרו שבשלושת הימים האחרונים נהרגו כ-700 בני-אדם – רובם היו אזרחים וטרוריסטים מוסלמים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים ומקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 278 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בעיקר בצפון עיראק. מקורות בעיר בגדאד מסרו על הריגתם של 47 בני-אדם בפיגוע התאבדות כפול שהתבצע שעות אחדות לפני הסרת-העוצר על העיר. קבר-אחים נוסף של 20 יזידים נמצא באזור העיירה סנונה. מקורות צבאיים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר מוסול ובתל-עפר. גורמים מקומיים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות שוטרים בפיגועי ירי ומפיצוץ של מטעני-חבלה במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית נוספת שנערכה בצפון-סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים בפעילות מיוחדת שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר מיניה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות בין שני ארוגני טרור אסלאמיים הפועלים במרכז אפגניסטן. מקורות צבאיים מסרו על מבצע צבאי נרחב שנערך במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניז'ר מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 109 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהתקפה ראשונה רחבת-היקף שנערכה נגד ניז'ר. עוד נמסר על הריגתם של 4 חיילים בפעילות זו. ארגון "בוקו חראם" שואף להרחיב את שליטתו של בצפון ניגריה, בצ'אד ובניז'ר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור מחוז בורנו.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 4 נוספים במהלך ניסיון של טרוריסטים מוסלמים לתקוף עמדה צבאית.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-7 בפברואר 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאי יזומה שנערכה בידי הצבא הפיליפיני הפועל בדרום המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: