Wednesday, February 25, 2015

68 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 41 הרוגים באפגניסטן; 26 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בדארפור; 2 חיילים נהרגו ניז'ר; קצין בכיר נהרג בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בבית-לחם; פעילה פוליטית נהרגה בלוב; 90 נוצרים נחטפו בסוריה בידי טרוריסטים מוסלמים; אישה בעלת אזרחות צרפתית נחטפה בתימן; אזרחית אמריקאית נחטפה בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, באפגניסטן ובפיליפינים; סה"כ 212 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה, גם במהלך היממה הקודמת נמסר על קרבות עם נפגעים באזור מחוז אידליב, חומס, חאלב, דמשק, דרעא ודיר אל-זור. גורמים מקומיים מסרו על חטיפתם של 90 נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר אל-חסכה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 68 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על הריגתם של 14 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר סמרה. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו גם באזור העיר אל-בגדאדי ובאזור באייג'י. במהלך היממה אחרונה הופעלו מטעני-חבלה רבים שגרמו לפצועים רבים אך לא נמסר על הרוגים של אזרחים או חיילים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתה של פעילה פוליטית וחברה בארגון לזכויות אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי. מקורות במצרים מסרו על יציאתם של כ-15,000 אזרחים מצרים שעבדו בלוב בשל המצב הביטחוני במדינה ולאור הריגתם של אזרחים מצרים קופטים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתו של קצין משטרה בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תימן. מקורות צרפתיים מסרו על חטיפתה של אישה בעלת אזרחות צרפתית בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר צנעא.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 26 בני-אדם בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. קרבות קשים נוספים היו בצפון ניגריה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על חטיפתה של אזרחית אמריקאית במרכז ניגריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן על הריגתם של 6 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו כי ביממה האחרונה נכנעו לכוחות-הביטחון 29 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלושה פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 אזרחים וכן על הריגתו של חייל בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – טרור – דארפור:  מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים במזרח חבל דארפור. מקורות אחרים בסודאן טענו שטרוריסטים "בלתי מזוהים" ביצעו את הירי.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בבית-לחם בעקבות זריקת בקבוקי תבערה לעבר חיילים שהיו במשימה ביטחונית באזור מחנה הפליטים דהיישה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניז'ר מסרו ב-24 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו מהגבול הניגרי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: