Thursday, February 12, 2015

168 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 58 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בסומליה; 19 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 16 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 20,000 אזרחים-זרים הצטרפו למלחמה בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 395 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו יותר מ-200 אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על מרכזי הערים. מקורות נוספים מסרו על קרבות ונפגעים נוספים ברוב הערים המרכזיות של סוריה כולל אזור דמשק, אידליב, חאלב ובשולי העיר דרעא. מקורות צבאיים בסוריה מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט על שלושה כפרים באזור העיר דרעא. מקורות תקשורתיים מערביים מסרו על כ-20,000 אזרחים זרים שהצטרפו לארגונים האסלאמיים הפועלים בסוריה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על הרוגים רבים, על הוצאות-להורג ועל מעשי אונס שהתבצעו בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של 168 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". במהלך היממה אחרונה היו עשרות הרוגים בקרבות באזור העיר מוסול, טאג'י, תל-עפאר, בייג'י, סמארה ובמקומות נוספים בצפון עיראק. מקורת נוספים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להרוג עשרות מחבריו בשל מפלות צבאיות שהיו בזמן האחרון.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. שגרירויות מערביות אחדות נסגרו בצנעא בשל המצב הביטחוני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של 58 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של התקפות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל פקיסטני במהלך יום קרב שהיה בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים חברי מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-11 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" ובידי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: