Saturday, February 28, 2015

224 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 10 חיילים נהרגו בסודאן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירדן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; מאבטח נהרג בסומליה; 25,000 מצרים נמלטו מלוב למצרים; 5,000 נוצרים נמלטו מסוריה בימים האחרונים; 6 צעירים מקנדה הצטרפו לארגון המדינה-האסלאמית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בלוב, במצרים, בסודאן, בתימן, בניגריה, בסומליה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 351 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערבים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהוצאות-להורג שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הוצאתם-להרוג של לפחות 20 נוצרים שנתפסו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים סוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים בקרבות עם כוחות-הביטחון של סוריה הפועלים בצפון המדינה. קרבות נוספים עם נפגעים היו גם בין הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון סוריה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עשרות נפגעים נוספים היו בעקבות הפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במרכזי הערים במהלך היממה האחרונה.  עוד נמסר על בריחתם של כ-5,000 נוצרים מסוריה בעקבות חטיפתם של מאות נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של 224 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים מאוד שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים ב-15 עיירות בהן פרצו עימותים קטלניים עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
ירדן – טרור: מקורות צבאיים בירדן מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים שניסו לחדור מהגבול הסורי לתוך שטח ירדן. ירדן בדרך-כלל משתדלת להצניע ידיעות הקשורות לפיגועי טרור המתרחשים בשטחה. לאורך השנה האחרונה גברו הניסיונות של טרוריסטים מוסלמים לחדור לשטח הירדני במטרה לבצע פיגועי טרור ראוותניים. ארגון "המדינה האסלאמית" הודיע שבכוונתו לחדור הן לירדן והן ללבנון בדומה למה שהתרחש בסוריה ובעיראק.
--
לוב – טרור – מצרים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 בפברואר 2015 על בריחתם של כ-25,000 מלוב של עובדים מצרים בעקבות טבח הקופטים ובעקבות ההתקפה האווירית של מצרים על יעדי טרור בלוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו מירי כושל של פצצות מרגמה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בפעילות יזומה שנערכה באזור קשמיר. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתו של מאבטח מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר ארמון הנשיאות במוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – טרור – קורדופן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 חיילים סודאנים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים במערב חבל קורדופן השואף להתנתק מסודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-27 בפברואר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהיקתלות שהייתה ליד הגבול עם סוריה. בהודעה הצבאית נאמר שהם היו מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על פציעתם של 5 חיילים מירי של פצצות מרגמה שנורו מהגבול הסורי.
--
קנדה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים רשמיים בקנדה מסרו ב-27 בפברואר 2015 על 6 צעירים ממונטראול שהצטרפו לאחרונה לארגון "המדינה האלסמאית" הפועל בסוריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: