Sunday, March 1, 2015

110 הרוגים בסוריה; 47 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בניגריה; 26 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 20 הרוגים באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-2 קצינים נהרגו במצרים; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 4 חיילים נהרגו בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; מצרים החליטה שארגון החמאס הוא ארגון טרור; 5,000 זרים הצטרפו לארגונים האסלאמים הפועלים בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות כורדיים במזרח סוריה מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה נגד טרוריסטים מולסמים מארגונים שונים.  גורמים מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם מפיצוץ של מכוניות-תופת ובהפצצות אוויריות שהיו באזור דמשק. כמו כן נמסר מפי מקורות כורדיים שבימים האחרונים נהרגו לפחות 175 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה אסלאמית" במהלך קרבות עם כוחות כורדיים הפועלים במחוז אל-חסכה. הצבא הסורי חידש את ההתקפה שלו בדרום סוריה – מקורות המקורבים למשטר מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנהרגו ביממה האחרונה". 5 טרוריסטים אוזבקים נהרגו בחודש האחרון בסוריה. סוריה גירשה 3 עובדי או"ם מתחומה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים:  מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 47 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בעיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. מרבית ההרוגים היו במהלך קרבות שהיו באזור פלוג'ה, מוסול, בעקובא, רמאדי וסינג'אר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. כמו כן נמסר מפי מקורות ביטחוניים על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הצטרפותם של כ-5,000 אזרחים זרים לארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בלוב.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של קצין בכיר בהתמוטטות מנהרת הברחה בצפון סיני. עוד נמסר על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור פיום. בית-המשפט במצרים קבע שארגון החמאס כולל השלוחה המדינית שלו, הינו ארגון טרור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים ושל 8 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. כמו כן נמסר על פציעתם של 12 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה גדול שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון ווזיריסטן. עוד שנמסר שמפקד בכיר בארגון הטליבאן הצליח להימלט מהכלא. עימותים קטלניים היו במהלך היממה האחרונה גם באזור העיר קראצ'י בעקבות מבצע משטרתי נגד ג'יהאדיסטים הפועלים במרחב כולו.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-שבאב בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצפון ניגריה מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של כ-30 בני-אדם או יותר בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. רק בשבוע האחרון נהרגו יותר מ-100 בני-אדם בהתקפות ישירות של ארגון "בוקו חראם" בצפון ניגריה. מאידך, מאות טרוריסטים מוסלמים נהרגו בהתקפות משולבות של ניגריה, צ'אד וניז'ר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר. זהו האירוע השני בימים האחרונים שבו נהרגים טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבול מוג'הידין".
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בפיליפינים מסרו ב-28 בפברואר 2015 על הריגתם של 26 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" ביום קרב שהיה בדרום הפיליפינים. ארגון "אבו סיאף" הביע את נאמנתו בעבר לארגון אל-קאעידה. בעת האחרונה נמסר מפי דוברי הארגון שהם העבירו את נאמנותם לארגון "המדינה האסלאמית".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: