Sunday, March 8, 2015

143 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בניגריה; 14 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב; 5 הרוגים במאלי; 5 הרוגים באפגניסטן; שוטר נהרג במצרים; מוסלמי נהרג בעזה; 10,000 הרוגים בשנה האחרונה בדרום-סודאן; 65 גרמנים נהרגו בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בפיליפינים, בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 324 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובעימותים קטלניים שהיו במהלך היממה האחרונה בסוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בדיר אל-זור, דמשק, חומס, דרעא ובמחוז אידליב. מקור אחד מסר גם על הפצצות אוויריות כבדות באזור העיר חאלב. מקורות רשמיים בגרמניה מסרו על הריגתם של 65 אזרחים גרמנים מתוך 650 שהצטרפו לארגון המדינה האסלאמית הפועל בסוריה ובעיראק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של 134 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הצלחתם של הכוחות העיראקיים לשחרר ערים אחדות בצפון עיראק מידי ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על כ-28,000 פליטים שהצליחו להימלט מאזור העיר תכרית לקראת התקפה מסיבית של הכוחות העיראקיים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של 8 מאבטחים מירי של טרוריסטים מוסלמים בעקבות התקפה על מתקני-נפט הנמצאים במרכז לוב.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות דימפלומטיים באפריקה מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-10,000 בני-אדם במהלך השנה האחרונה בעקבות מלחמת האזרחים המתחוללת בדרום-אפריקה. במהלך היממה האחרונה פרצו קרבות רבים נוספים עם נפגעים למרות שהתחדשות הישחות בין שני הצדדים במדינה. מרבית האירועים האלימים המתחוללים במדינה זו אינם מגיעים לידיעת התקשורת הבינלאומית.
--
מצרים – טרור: מקורות רמשיים במצרים מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מצרים. כמו כן נמסר פציעתם של 11 בני-אדם נוספים באירוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פעולות משטרתיות יזומות נערכו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים שניסו להימלט מבית כלא בו הם שהו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של 57 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בסדרה של פיגועי התאבדות ומפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. הפיגועים התבצעו באזורים מסחריים בעיר מיידוגורי.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על מועדון בילוי הנמצא בעיר הבירה במקו. בין ההרוגים היו 2 זרים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים  במבצע צבאי נרחב מאוד שנערך בדרום הפיליפינים. מקורות צבאיים מסרו שהפעולה נגד "החזית לשחרור מורו" באה בתגובה להריגתם של 44 שוטרים בתחילת ינואר 2015 בהתקפה משולבת של טרוריסטים מוסלמים חברי החזית.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתו של מוסלמי תושב עזה מירי של חיילי צה"ל במהלך פעילות ימית שנערכה נגד הברחות נשק  מול חופי רצועת-עזה. דוברים צבאיים בישראל מסרו שהסירה חרגה מהגבול המותר לדייג.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור נוסף מסר שאחדים מההרוגים היו בעקבות קרבות בין שתי מיליציות אסלמיות חמושות הפועלות בדרום אפגניסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: