Sunday, March 22, 2015

130 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בניגריה בקבר המוני; 50 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בפקיסטן;  22 חיילים ו-7 טרוריסטים נהרגו בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 1,000 הרוגים בקרבות באזור תכרית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 326 הרוגים ביממה האחרונה;
==
תקשורת – ישראל – אובמה: אנחנו לא צריכים להתרגש יותר מידי מדברי אובמה על ישראל ונתניהו. הנשיא הזה הצליח להשליט את איראן השיעית והג'יהדיסטית במזרח-התיכון מלבנון ועד לתימן. הברית האזורית שנוצרה במזרח-התיכון נגד אובמה תקבל חיזוקים נוספים במהלך החודשים הבאים. לדידו של אובמה, ישראל משמשת לו כשק-חבטות בעקבות כשלונותיו בזירה הבינלאומית משום שזה קל, נוח ומתאים לזרמים האידיאולוגיים בארה"ב הקשורים לאסלאם הרדיקלי. הטונים נגד ישראל עלולים להיות קשים יותר ככול שאובמה יתקרב לסיום תפקידו. דרושים לנו סבלנות, אורך-רוח ומתינות. הבית-הלבן חטף הלם גדול מנצחונו הברור של נתניהו. דרך אגב, במשדרי-החדשות של סוף השבוע, התקשורת הישראלית עדיין לא הצליחה להיגמל מהאימרות הגזעניות נגד מצביעי הליכוד.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 70 חיילים שנפגעו בהתקפה קשה מאוד של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה במרכז סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-20 כורדים מפיגוע התאבדות שההתבצע במהלך חגיגות ה"נורוז" שהוא "ראש השנה" של העדה הכורדית והפרסית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות צבאייםב עיראק מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון סוריה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי נוסף מסר על כ-1,000 בני-אדם שנהרגו עד כה בקרבות באזור תכרית בלבד. גורמים תקשורתיים מקומיים מסרו על סדרה ארוכה מאוד של קרבות בעשרות יישובים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 22 חיילים ו-7 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה קטלנית שנערכה בדרום תימן נגד בסיס צבאי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 2 ילדים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הצבא הפקיסטני על יעדי טרור וכן בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 34 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון :הטליבאן הפקיסטני".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם שנמצאו בקבר אחד. מקורות רשמיים מסרו שהם הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. חלק מהגופות שנמצאו היו ערופות-ראש וקטועי גפיים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: