Saturday, March 14, 2015

208 הרוגים בעיראק; 80 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו בניגריה; 70 הרוגים בסוריה; 48 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 24 הרוגים בסודאן; 7 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 3 הרוגים בפיליפינים; 8 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בספרד; 2 טרוריסטים מוסלמים הורשעו בארה"ב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 454 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו באזור חומס, חאלב, דמשק, דיר אל-זור, דרעא, ובקרבות שהיו בין כוחות כורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים מסרו על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר חאלב. מקורות כורדיים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מנסה לפתוח במתקפה רחבת-היקף באזור העיר קובאני שנכבשה בידי כוחות כורדיים לפני שבועות אחדים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 208 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הצלחות צבאיות נוספות באזור העיר תכרית. מקורות נוספים מסרו על טרוריסטים מוסלמים רבים שנפגעו במהלך היממה האחרונה בהפצצות אוויריות שנערכו נגד יעדי טרור בצפון עיראק. עוד נמסר שבין ההרוגים היו עשרות חיילים עיראקים שפעלו באזור העיר רמאדי. מקור נוסף מסר על הריגתם של 22 חיילים במחוז אל-אנבר בהפצצה אווירית של הקואליציה האמריקאית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשותריים באפגניסטן מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובהיתקלויות בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן  - טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 48 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית יזומה שנערכה באזור מחוס חייבאר. בהתקפות הללו נפגעו גם אזרחים רבים מאוד.
--
סודאן – טרור – קורדופן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 24 חיילים ומורדים בקרבות שהיו באזור מחוז קורדופן. עדי-ראיה מסרו על עשרות כלי רכב צבאיים שהושמדו במהלך הקרבות הללו. כמו כן נמסר על בריחתם של תשובים מוקמיים מהאזור.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו מהגבול עם סומליה. הטרוריסטים תקפו שיירה של בכיר קנייתי שהיה באזור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בניגריה מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 80 רוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על 6 נוצרים שנהרגו כנראה בטעות בפעילות צבאית שנערכה באזור העיר קאנו. 4 נוספים נהרגו בפעולות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. סביר להניח שהמספרים גבוהים בהרבה.
--
ספרד – טרור אסלאמי: מקורות רמשיים בספרד מסרו ב-13 במרס 2015 על מעצרם של 8 טרוריסטים מוסלמים שתיכננו לבצע פיגועים על אדמת ספרד. אחדים מהעצורים תכננו להצטרף לאחד מארגני הטרור אסלאמיים.
--
ארה"ב – טרור: מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו ב-13 במרס 2015 על הרשעתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מפקיסטן בתיכנון פיגועי טרור על אדמת ארה"ב. השניים הם אחים שהושפעו מ-אנוואר אל-אוולקי שחוסל בידי האמריקאים בתימן בספטמבר 2011.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בפיליפינים מסרו ב-13 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפעילות צבאית יוזמה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. מקורות צבאיים נוספים מסרו שהשלושה היו קשורים לאחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בדרום המדינה. מקור אחד מסר שהשלושה היו קרובי משפחה של טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: