Tuesday, March 10, 2015

120 הרוגים בסוריה; 95 הרוגים בעיראק; 73 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים;  17 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בניגריה; 10 חיילים נהרגו בצ'אד בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים; 10 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו במצרים; 9 אזרחים זרים נחטפו בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 342 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 120 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים – בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים כורדיים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות קשים שהיו בעיירות אחדות דרומית לאזור העיר קמישלי. קרבות עם נפגעים נוספים היו גם באזור דרעא, דיר אל-זור, חומס, אל-חמה, אידליב ובאזור דמשק. גורמים מקומיים מסרו גם על אזרחים רבים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 95 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על התקדמות מסוימת שהייתה במהלך היממה האחרונה במבצע הצבאי לכיבושה של העיר תכרית. גם במהלך היממה האחרונה היו קרבות בעשרות עיירות וכפרים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים (חות'ים) לבין טרוריסטים מוסלמים ארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-9 במרס 2015 על חטיפתם של 9 אזרחים זרים במהלך התקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו נגד מתקני נפט. ההתקפה הייתה ב-7 במרס 2015 שבמהלכה נהרגו (הוצאו-להרוג) 8 מאבטחים (ראו דו"ח של 8 במרס 2015.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. מקור נוסף מסר רק על חייל אחד הרוג בפיגוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים ורשמיים בפקיסטן מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פעולות צבאיות יזומות ובפיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שהתבצעה בצפון ניגריה. מקורות נוספים מסרו שלאורך כל היממה האחרונה היו התקפות טרור נוספות עם נפגעים, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. כמו כו נמסר מפי מקורות צבאיים בצ'אד על הריגתם של 10 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור הגבול המשתוף בין ניגריה לצ'אד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-9 במרס 2015 על הריגתם של 73 טרוריסטים מוסלמים מ"החזית לשחרור מורו" שנפגעו במהלך היומיים האחרונים בעקבות מבצע צבאי רחב-היקף שנערך בדרום הפיליפינים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: