Tuesday, March 24, 2015

114 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בניגריה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 9 הרוגים בדארפור; 8 הרוגים בלוב; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 6 טרוריסטים נהרגו בסומליה;  4 הרוגים באפגניסטן; חייל נהרג בטוניסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 261 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות באזור דרעא, דמשק, חומס, דיר אל-זור וחסכה. הפצצות אוויריות קשות היו באזור העיר חאלב. וכן נמסר על ירי של מרגמות שגרמו להריגתם של לפחות 13 בני-אדם בחאלב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 114 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים פוליטיים בעיראק הצהירו שנוכחותם של כ-30,000 חיילים איראנים על אדמת עיראק, מסכנת את הביטחון הלאומי של המדינה העיראקית. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות קשים ונפגעים רבים בעשרות כפרים ועיירות בצפון המדינה בעקבות קרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות דיפלומטיים בלוב מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בעיר טריפולי בהפצצה אווירית של חיל-האוויר הלובי בעקבות התקפה על  יעדי טרור. כל ההרוגים היו כנראה אזרחים חפים-מפשע.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. מקורות צבאיים רשמיים מסרו על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים במהלך הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור זה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפקיסטני באזור מחוז חייבאר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
סודאן -  טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שהיו בין מוסלמים לתושבים מקומיים באזור דרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בקרבות שהיו בצפון ניגריה בין כוחות-הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: