Wednesday, March 11, 2015

211 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 74 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים במצרים בפיגוע התאבדות; 4 חיילים נהרגו בפיליפינים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסודאן; 159 נשים נהרגו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה-האסלאמית; שוב מתגלה הפרצוף האמיתי של המנהיגות הערבית בישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 429 הורגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – ערבים – טרור אידיאולוגי: רג'א זעאתרה, ראש מערך ההסברה ברשימה הערבית המשותפת, עורר סערה בפאנל בחירות שנערך ב-10 במרס 2015 באוניברסיטת בר אילן כאשר השווה בין מעשי התנועה הציונית לפני קום המדינה לבין מעשי ארגון "המדינה האסלאמית". לדבריו "מאיפה דאע"ש למדו את הפשעים האלה? תראו מה התנועה הציונית עשתה בשנת 1948 - מעשי האונס, הביזה, הרצח, הטבח, שבוצעו גם כאן באזורים הללו". ובכן, אנחנו צריכים לשמוח שהפרצוף האמיתי של המנהיגות הערבית בישראל מתגלה כל יום מחדש. יתרה מזאת, אנחנו צריכים לשמוח מאוד שכך הוא רואה את הדברים משום שאחד מהכישלונות הגדולים של התרבות הערבית מתבטא באי-הפקת לקחים וחוסר-הבנה מוחלט בנוגע לעליבות חייהם של עשרות מיליוני ערבים בשל העדרה של ביקורת-עצמית. הקריסה של כל העולם-הערבי נובעת בין-היתר מתפיסות מעוותות של המציאות האמיתית השוררת באזור. בשל כך, סביר להניח שבעוד כמה עשרות שנים אולי לא יהיו ערבים כלל במזרח-התיכון.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בין שני ארגוני טרור אסלאמיים באזור העיר דרעא. כמו כן נמסר מפי מקורות כורדיים על נפגעים רבים נוספים בקרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור קובאני, דיר אל-זור ובקרבת העיר אל-חסכה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות עם כוחות-הביטחון של סוריה. גורמים נוספים מסרו על הריגתן של 159 נשים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מאז תחילת שנת 2014. לראשונה נפתח בית-ספר בעיר קובאני לאחר שחרור העיר מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 211 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו שכוחותיהם ביצעו התקפה גדולה נגד טרוריסטים מוסלמים באזור העיר כירכוך. מקורות צבאיים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שכוחותיהם קרובים מאוד לאזור העיר תכרית.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים במפרץ הפרסי מסרו ב-10 במרס 2014 על הריגתם של 4 חיילים, של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה ושל 2 טרוריסטים מוסלמים שיעים בשני תקריות שהיו בדרום תימן ובמרכז תימן. אלפי אזרחים זרים העובדים בתימן מבקשים לצאת מהמדינה לאור המצב הביטחוני הרעוע.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 3 חיילים, אזרח וטרוריסט מוסלמי וכן על פציעתם של 40 נוספים בפיגוע התאבדות ובפיגוע טרור נוסף שהתבצעו בצפון סיני בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אנסר בית אל-מקדס" הקשור לארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 74 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה רחבת-היקף שנערכה במהלך היממה האחרונה נגד ארגון הטליבאן. לא נמסר על חיילים אפגאניים שנפגעו בקרבות הללו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני – בשורה של תקריות אלימות שהיו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות קטלנית שהייתה באזור צפון חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה יזומה של אנשי מיליציה אסלאמית חמושה שנערכה במרכז ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-10 במרס 2015 על הריגתם של 4 חיילים במבצע צבאי נרחב שנערך נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. במבצע עצמו נהרגו לפחות 73 טרוריסטים מוסלמים (ראו דו"ח של 10 במרס 2015).
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: