Monday, March 9, 2015

304 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בניגריה;  6 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים;  4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים במאלי; חייל נהרג באלג'יריה; הרוג במצרים; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בלבנון, בפיליפינים, בקשמיר, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 448 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות חיילים הרוגים וכן על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים נוספים הפעילים בארגונים אסלאמיים. עוד נמסר על קרבות בין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" לארגון "המדינה האסלאמית" במקומות אחדים ברחבי סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 מפקדים בכירים מאוד בארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית של הצבא הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של 304 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בכירים בעיראק מסרו על נפגעים רבים מאוד בעשרות ערים ועיירות הנמצאות בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים בעיראק אישרו שאיראן מסייעת באמצעים רבים לצבא העיראקי במבצע הצבאי לכיבוש העיר תכרית.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של 6 מאבטחים של משרד ההגנה התימני בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים (חות'ים) שפעלו באזור העיר צנעא. מקור צבאי נוסף מסר שזה היה מארב מתוכנן של גורמי טרור שיעים הפועלים באזור.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 במרס 2014 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר אלכסנדריה. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של כ-70 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני בימים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במקרה אחד הותקף אתר קדוש של העדה הסופית הפועלת באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעיקר באזור העיר קראצ'י.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. גורמים מקומיים בניגריה מסרו שהצבא הניגרי אובד-עצות מול ארגון "בוקו חראם". גורמים צבאיים בקמרון ובצ'אד מסרו בשבוע שעבר הצהרה מרומזת דומה. ארגון "בוקו חראם" פרסם הצהרה בה נאמר הארגון נשבע שבועת-אמונים לארגון "המדינה האסלאמית". בכך נסללה הדרך לשיתוף פעולה הדוק יותר עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בלוב.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים מוסלמים (כנראה מארגון אל-קאעידה) שפעלו באזור הגבול עם מרוקו.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד בסיס של האו"ם הנמצא באזור העיר קידאל. ביומיים האחרונים נהרגו במאלי 8 בני-אדם בהתקפות טרור למרות שיחות השלום המתנהלות בין הממשלה לבין הארגונים האסלאמיים הפועלים בצפון ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-8 במרס 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שהנערכת בדרום המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה כ-18 טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: