Tuesday, March 31, 2015

185 הרוגים בתימן; 164 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפיליפינים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים; לאיראן אין בעיה לנהל שיחות לנצח;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 489 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – תוכנית הגרעין – ארה"ב: היום בחצות (31 במרס 2015) עומד להסתיים המשא-ומתן בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. מבחינתה של איראן, לתאריך הזה אין משמעות קדושה. איראן מעוניינת לנהל משא-ומתן ממושך ככול שניתן, עד להשגת היעדים הגרעיניים שהיא הציבה לעצמה. איראן מעוניינת להסיר את הסנקציות, אך השגתה של יכולת גרעינית משמעותית היא חובה לאומית-דתית. השאיפה הזו הפכה לאובססיה קשה בצמרת הדתית של איראן.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו באזורים אחדים ברחבי המדינה הסורית. מקורות מקומיים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" ערף את ראשיהם של לפחות 8 בני-אדם בני העדה שיעית המתגוררים באזור העיר אל-חמה. עשרות גופות עדיין פזורות באזורים אחדים בעיר אידליב לאחר 4 ימים של קרבות קשים עם כוחות-הביטחון של סוריה שנחלו מפלה בעיר. בכוויית נפתח כינוס נוסף העוסק בסוריה בהשתתפותם של נציגים מ-78 מדינות. אסד, שנותר בדמשק, מסר שההפצצות של הקואליציה האמריקאית בסוריה אינן מצליחות להחליש את ארגון "המדינה האסלאמית". סעודיה גינתה את פוטין במילים קשות בנוגע למדיניותו במזרח-התיכון ובעיקר בנוגע לתמיכה שהוא העניק לנשיא הסורי בשאר אל-אסד (הדברים נאמרו במסגרת כינוס של הליגה הערבית שעסקה בנושא התימני).
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 164 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים מסרו על קרבות קשים בעשרות עיירות וכפרים בצפון המדינה. כמו כן נמסר שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על תקיפות אוויריות של הקואליציה האמריקאית באזור תכרית שגרמו לנפגעים רבים נוספים. שתי מכונית-תופת שהופעלו באזור העיר בגדאד גרמו להריגתם של לפחות 11 בני-אדם. בעיר מוסול התפתח מרד של מעשנים בעקבות האיסור שהוטל בכפייה של מכירת סיגריות לאחר כיבושה של העיר בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות בינלאומיים  מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-185 בני-אדם בסדרה של אירועים קשים שהיו במהלך היממה האחרונה: 100 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בהפצצות של הקואליציה השיעית; 45 אזרחים נהרגו בהפצצה שנערכה על מחנה פליטים בשל טעות בזיהוי; 40 אנשי מיליציה שיעית נהרגו בדרום תימן בקרבות עם מיליציות סוניות חמושות; גורמים שיעים מקומיים טוענים בתוקף שבהפצצות של הקואליציה הסעודית נהרגו מאות בני-אדם. מקורות נוספים מסרו על נזק עצום שנגרם ליעדים הקשורים לכוחות השיעים הפועלים בתימן. סין פינתה מתימן כ-400 מאזרחיה ששהו במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים בתימן מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו בצפון-מערב פקיסטן. מרבית ההרוגים היו שייכים לארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". במקרה אחד הותקפה כנסייה נוצרית ואף נמסר על הרוג אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד בעקבות פעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום הפיליפינים נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: