Wednesday, March 25, 2015

189 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 2 חיילים ושוטר נהרגו במצרים; ארגון המדינה-האסלאמית גייס לשורותיו 400 ילדים מתחילת השנה; ההסתה של אובמה נגד ישראל עולה שלב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 358 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – תקשורת – אובמה; ההסתה של אובמה נגד ישראל – עולה שלב. בעזרת הדלפות מתוזמנות היטב ושיחות רקע עם עיתונאים אמריקאים, אובמה החליט לאותת לאיראן, לסוריה, לארגון חיזבאללה ולארגון החמאס שארה"ב מתרחקת מישראל. התירוץ הוא כמובן אמירותיו של נתניהו בזמן הבחירות בנוגע לאי-תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית ולהצבעת ערביי-ישראל. חבל שהתקשורת הישראלית הממסדית שוב קונה את הסחורה הפגומה של אובמה שנועדה ליצור עוד מתח בין ישראל לארה"ב. אובמה רוצה הסכם עם איראן, ולא אכפת לו להקריב את ישראל לשם כך - כפי שהוא הקריב את תימן שנפלה לידי השיעים בשבועות האחרונים. בימים האחרונים פינתה ארה"ב בבהילות את כוחותיה מתימן - כולל הסגל הדיפלומטי. הגיע הזמן שכל התקשורת הישראלית תדע להעמיד במקום את הנשיא האמריקאי הכושל ביותר שהיה לארה"ב בעשרות השנים האחרונות. אובמה החליט להבעיר את ישראל באמצעות איראן, אך דומה הוא שאובמה הגיע לתחתית המדרגה ביחסו לישראל. הזהרנו, עם בחירתו של אובמה, מתהליך כזה.  דפוס-ההתנהגות של אובמה כלפי ישראל הוא נקמני על רקע כשלונותיו הטרגיים במזרח-התיכון שהביאו להריגתם של מאות-אלפי בני-אדם.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בינלאומיים מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שיותר ממחצית מההרוגים היו חיילי הצבא הסורי שנפגעו בקרבות עם ארגון הטרור האסלאמי "ג'בהת אל-נוסרה". כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות שהיו עם הכורדים הפועלים באזור דיר אל-זור. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" גייס לשורותיו יותר מ-400 ילדים מאז חודש ינואר 2015.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמיים בעיראק מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 189 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורמים צבאיים בעיראק על קרבות שהיו בעשרות עיירות וכפרים בצפון עיראק. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וזאת על-פי טענותיהם של דוברים צבאיים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות שהיו במרכז תימן בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. מקור אחר מסר על קרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים. מלחמת-האזרחים בתימן צוברת תאוצה במתכונת הסורית. ארה"ב יצאה מתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה הופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. בפיגוע נוסף שהיה במהלך היום נהרג שוטר בצפון סיני.
--
אפגניסטן - טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד אוטובוס אזרחי. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית אמריקאית שנערכה באפגניסטן במהלך פעילות נגד ארגון הטליבאן. עוד נמסר על הריגתם של 2 חיילים וטרוריסט מוסלמי בפיגוע התאבדות.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בזמן ניסיון להרכיב מטען-חבלה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: