Tuesday, March 3, 2015

250 נוצרים נרצחו בצפון סוריה ו-80 הרוגים נוספים בעיר חאלב; 233 הרוגים בעיראק; 8 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 4 הרוגים במצרים; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בלוב; קצין משטרה בכיר נהרג בסומליה; 4,075 הרוגים בסוריה בחודש פברואר; 4,134 הרוגים בעיראק בחודש בפברואר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ  588 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 250 נוצרים-אשורים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בימים האחרונים. מידע זה מתבסס על מקורות בעדה הנוצרית המתגוררת בסוריה, וכן מפי נציג נוצרי-אשורי המכהן בפרלמנט האיראני (עדיין אין אישור לכך משום מקור מוסמך בסוריה). מקורות מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר חאלב שבמהלכם נהרגו לפחות 80 בני-אדם. מקורות נוספים מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר מפי  מקורות באופוזיציה הסורית על הריגתם של 4,075 בני-אדם במהלך חודש פברואר 2015.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 233 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הכנות לכיבושה של העיירה תכרית עם כ-30,000 חיילים. כמו כן נמסר על הריגתם של 4,134 בני-אדם בפיגועי טרור ובקרבות שהיו בכל רחבי עיראק במהלך חודש בפברואר 2015. על-פי הערכות אחדות, יותר ממחצית מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות עם כוחות הביטחון של עיראק ושל כוחות-כורדיים הפועלים בצפון המדינה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור אסוואן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בבית-המשפט העליון של מצרים הנמצא בלב קהיר.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. זהו החיסול-הממוקד השני הנערך בימים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. שעות אחדות לאחר האירוע הזה, נמסר על הריגתם של 8 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור – פונטלנד: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-2 במרס 2015 על הריגתו של מפקד משטרה בכיר מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז האוטונומי פונטלנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: