Sunday, March 29, 2015

142 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בדרום-סודאן; 41 הרוגים בניגריה; 21 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 הרוגים נוספים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; בחירות קטלניות לנשיאות בניגריה; הקואליציה הסעודית ממשיכה להפציץ בתימן; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 387 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות שהיו בעיקר בצפון סוריה בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרום סוריה, בדיר א-זור, בחומס, בחאלב וליד העיר דמשק. ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה הצליח לשלוט כמעט על מרבית העיר אדליב במהלך סדרת קרבות קשים עם מאות נפגעים בשבוע האחרון. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שהם הצליחו לאתר 2,200 מועמדים סורים הראויים לעבור הכשרה צבאית בחסות אמריקאית במטרה להילחם במשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 142 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה. ועם זאת, הצבא העיראקי יחד עם המיליציות השיעיות אינו מסוגל עדיין לנהל קרב אחד כהלכה ללא עזרה של איראן או ארה"ב.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות בין מיליציות שיעיות למיליציות סוניות הפועלות בדרום תימן. כמו כן נמסר על נפגעים רבים נוספים בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו ברחבי תימן באזורים בהם שולטים המיליציות השיעיות. מקורות רשמיים בסעודיה מסרו על פינויים של כ-1,600 אזרחים סעודים מהעיר עדן. גורמים נוספים מסרו שכ-50 אחוזים מחיל-האוויר התימני הושמד בעקבות הפצצות סעודיות שנערכו בשישה מחוזות ברחבי תימן. כמו כן נמסר שהסעודים הצליחו להשמיד בסיס-טילים שנפל לידי המיליציות השיעיות. תושבים המתגוררים בצנעא מסרו על הפצצות כבדות מאוד במהלך הלילה האחרון. נציגי הליגה-הערבית התכנסו בשארם אל-שייח' על-מנת להביע תמיכה במלחמה נגד המיליציות השיעיות בתימן. סעודיה הצהירה שהמלחמה בתימן תימשך זמן רב.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות רמשיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 54 מורדים ושל 3 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיר במחוז ג'ונגליי. הרס רב נגרם באזורים רבים. מקור צבאי נוסף מסר שהקרבות נמשכו לאורך כל השבוע האחרון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מוקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בסומליה מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים במהלך ההשתלטות של טרוריסטים מוסלמים על בית-מלון במרכז העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שהצבא הסומלי הצליח להשתלט על בית-המלון לאחר 12 שעות של קרב-יריות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".  בסיכומו של דבר נהרגו 17 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור – בחירות: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-28 במרס 2015 על עימותים אלימים רבים שהיו במהלך היממה האחרונה עם פתיחתה של ההצבעה לנשיאות שהחלה במועד זה. לאורך כל מערכת הבחירות שהתקיימה בחודשים האחרונים – שנדחתה לאור המבצע הצבאי נגד ארגון "בוקו חראם" – נהרגו מאות בני-אדם בעימותים מקומיים על רקע אתני, פוליטי ודתי. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על עשרות נפגעים בעימותים רבים שהיו בכל רחבי ניגריה. מקור רשמי מסר על לפחות41 הרוגים בהתקפות של ארגון "בוקו חראם" שהתבצעו במהלך היממה האחרונה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: