Friday, March 27, 2015

150 הרוגים בסוריה; 109 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 26 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתאילנד; 3 הרוגים סומליה; ילדה נהרג במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; הקואליציה הסעודית תוקפת בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בתימן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 368 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד בין הצבא הסורי לארגוני הטרור הפועלים ברחבי סוריה. מקורות מקומיים הוסיפו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו חיילים וטרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות שהיו בצפון סוריה ובדרומה. שני הצדדים מסרו על הישגים במהלך היומיים האחרונים. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה מסרה על עשרות רבות של טרוריסטים הרוגים בקרבות שהיו באזור העיר אידליב. מאידך, נמסר על כישלונותיו של הצבא הסורי להחזיק בשטחים שנכבשו רק לפני ימים אחדים. עוד נמסר על עשרות הרוגים בקרבות ליד הגבול הלבנוני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 106 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים עם נפגעים רבים היו גם באזור העיר תכרית. למרות הסיוע האיראני וההפצצות של הקואליציה האמריקאית, הצבא העיראקי אינו מצליח לנהל קרב אחד כהלכה מול ארגון "המדינה האסלאמית". התסכול בצבא העיראקי גובר – דבר העלול לפורר עוד יותר את היחידות הצבאיות.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות על-ידי איראן. סעודיה ריכזה כוח של 150,000 חיילים ו-100 מטוסים יחד עם כוחות צבאיים ממצרים, מירדן, ממדינות-המפרץ, מסודאן, ממרוקו ומפקיסטן. איראן גינתה את הפעילות הצבאית הסעודית. פעם נוספת עולה ביקורת קשה במדינות ערב על המדיניות הרשלנית של אובמה במזרח-התיכון.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתה של ילדה בת 10 מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהופעל במחוז פיום מערבית לקהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור העיר קאבול ליד ארמון הנשיאות. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים בסומליה מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד כוחות-הביטחון של סומליה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. גורמים רשמיים בניגריה מסרו שמאז תחילת שנת 2015 נהרגו יותר מ-1,000 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תאילנד. כמו כן נמסר על מעצרם של 22 נוספים בידי כוחות-הביטחון של תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: