Monday, March 16, 2015

120 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 55 הרוגים בניגריה; 24 הרוגים בפקיסטן בפיגועי התאבדות וירי; 20 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בסומליה; הרוג במצרים; 18,242 ילדים נהרגו בסוריה מאז שנת 2011; 13,000 אסירים מתו מעינויים בסוריה מאז שנת 2011;  6 פצועים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 6,000 הרוגים בתאילנד בפיגועי טרור אסלאמיים משנת 2004; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, במצרים, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 322 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – בחירות; למרות הפרש של 4 מנדטים בין מפלגת-העבודה למפלגת הליכוד על-פי הסקרים האחרונים, סיכוייו של הרצוג להרכיב ממשלה בראשותו, קלושים. על-פי הסקרים האחרונים שפורסמו, המחנה השמרני-מרכז שומר על כוחו, ובכך מעלה את סיכוייו של נתניהו להרכיב ממשלה בראשותו למרות התעמולה האלימה שהתנהלה נגדו בתקשורת הישראלית. מקורות רשמיים בארה"ב מסרו על פתיחתה של חקירה בוועדת הסנאט האמריקאי האם ממשל אובמה מימן עמותות פוליטיות בישראל כדי לגרום להפסדו של נתניהו בבחירות שיתקיימו ב-17 במרס 2015.
--
מצרים – קהיר: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-14 במרס 2015 על כוונתה של ממשלת מצרים לבנות בירה-מנהלית חדשה מזרחית לעיר קהיר. הודעה על כך נמסרה בכלי התקשורת במצרים. לשם כך, מצרים הצליחה לגייס כ-80 מליארד דולר ממדינות-המפרץ. מצרים תקבל בשלב הראשון 12 מליארד דולר ממדינות-המפרץ בהתאם להחלטה שהתקבלה בפגישה רשמית שנערכה ב-13 במרס 2015. העיר החדשה תיבנה בהתאם למסורת הבנייה של קהיר של המאה ה-19, דהיינו בסגנון אירופאי קלאסי של אותה תקופה שהייתה אחד מהמאפיינים המוכרים של העיר קהיר עד שנות ה-40 של המאה ה-20. מודל של העיר החדשה הוצג לעיני הציבור. הבנייה תימשך לפחות 12 שנים. מקורות נוספים במצרים מסרו שהממשלה הצליחה גם לגייס מאות מליוני דולרים כדי לשדרג את הצבא המצרי לקראת השנים הבאות. ארה"ב הבטיחה לסייע בסכום של כ-600 מיליון דולר. הסיוע האמריקאי הובטח לאור הידוק היחסים בין מצרים לרוסיה של פוטין.
--
טורקיה – טרור – סוריה: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-14 במרס 2014 על הידוק הפיקוח על מעברי הגבול בין טורקיה לסוריה במטרה למנוע זליגה של טרוריסטים מוסלמים המעויינים להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית". הגבול בין טורקיה לסוריה משתרע לאורך של כ-900 ק"מ. טורקיה קיבלה משירותי-מודיעין מערביים רשימה של כ-20,000 שמות של חשודים העלולים להגיע לטורקיה. בתקופה האחרונה טורקיה מנעה את כניסתם של 1,154 בני-אדם שנשלחו בחזרה לארצותיהם. טורקיה עדיין לא מטפלת בנציגי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בטורקיה באורח חופשי.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים המקושרים למשטר הסורי מסרו ב- 15 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-120 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות קשים שהיו באזור דרום סוריה עם כוחות-הביטחון של סוריה הנאמנים למשטר. מקור לבנוני מסר שבין ההרוגים היו 3 מפקדים בכירים בארגון. גורמים רשמיים בסוריה מסרו כי במהלך הימים האחרונים נערכו יותר מ-200 התקפות אוויריות של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה". מקורות תקשורתיים בארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו שמאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה ב-15 במרס 2011 מתו בעינויים קשים בבתי-הכלא בסוריה יותר מ-13,000 אסירים. כמו כן נמסר על הריגתם של 18,242 ילדים מאז שהחלה מלחמת-האזרחים. 4 מיליון סורים הפכו לפליטים במדינות שכנות. 7 מיליון סורים הפכו לפליטים בארצם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו שהצבא העיראקי יכול תוך 72 שעות לשחרר את העיר תכרית כולה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות בעשרות עיירות וכפרים במהלך היממה האחרונה. גורמים כורדיים מאשימים את ארגון "המדינה האסלאמית" בשימוש בנשק כימי באחד מפיגועי ההתאבדות שהיו לאחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 במרס 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם – טרוריסטים ואזרחים – בשורה אורכה של תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 במרס 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בכנסייה נוצרית הנמצאת בעיר לאהור במזרח פקיסטן. מקורות נוספים מסרו על לפחות 2 פיצוצים עזים.  מיד לאחר הפיגוע, המון נוצרי מוסת שרף-למוות 2 בני-אדם בשל החשד שהם היו קשורים לטליבאן. ארגון הטליבאן הפקיסטני וארגון אל-קאעידה מתנגדים לנוכחותם של נוצרים על אדמת פקיסטן. עוד נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגועי יריר שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 במרס 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז המדינה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היה כנראה קצין בכיר מאוד בצבא הסומלי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 55 בני-אדם בעימותים אתניים קטלניים ובהתקפות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון ובמרכז ניגריה. בין ההרוגים היו אזרחים, שוטרים, איכרים וטרוריסטים מוסלמים. גורמים בניגריה מסרו כי במהלך השנה האחרונה נחטפו יותר מ-900 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-15 במרס 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור קהיר. מקורות צבאיים במצרים מסרו על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בימים האחרונים בצפון סיני.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-15 במרס 2015 על פציעתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד יותר מ-6,000 בפיגועי טרור אסלאמיים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: