Friday, March 6, 2015

140 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 68 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסודאן; 3 חיילים נהרגו בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; 11,291 בני-אדם נהרגו בפיגועי טרור אסלאמיים ובאלימות אסלאמית בחודש פברואר 2015; מאיר דגן שוב שיחרר דברי הסתה נגד ממשלת-ישראל; פיגועם וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, במצרים, בלבנון, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 356 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טרור תקשורתי – מאיר דגן: דבריו של מאיר דגן בערוץ 2 שהובאו ב-5 במרס במרס 2015, על מדיניותו של נתניהו המובילה לדעתו לעבר מדינה דו-לאומית ומדינת אפרטהייד, מראים בעליל שסביב השמאל הישראלי מתרכזים אנשים שהפכו את ההסתה למקצוע מועדף בשעות הפנאי הרבות שלהם. בניגוד לדברי ההבל של דגן, מפלגת הליכוד פרסמה תגובה-ממלכתית מן המעלה הראשונה מבלי להיכנס לעימות מיותר עמו. מאיר דגן עדיין לא התרגל לעובדה שבמערכות הבכירות של מדינת-ישראל עומדים אנשים הרבה יותר מוכשרים ממנו. דברי ההבל של דגן מוכיחים לציבור הישראלי כולו שמחנה-השמאל מורכב בעיקר מאנשים שהפכו את המרירות האישית לעמדה-פוליטית לגיטימית לכאורה. מן הסתם, דבריו של דגן דווקא יחזקו את הרושם שאי-אפשר לסמוך על השמאל הישראלי. מוזר מאוד שיצחק הרצוג הקיף את עצמו באנשים שאיבדו את הקשר עם המציאות - אך בכל זאת הם דורשים עוצמה פוליטית ושררה.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות הביטחון של סוריה לבין ארגוני טרור הפועלים בכל רחבי המדינה. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של לפחות 34 בני-אדם (רובם חיילים ומורדים) בעקבות פיצוץ של מנהרת-תופת שהופעלה לפני יומיים נגד מטה המודיעין הסורי הפועל באזור העיר חאלב. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של אזרחים מירי של פצצות מרגמה, וכן על הריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים בקרבות שהיו באזור דרעא, דיר אל-זור, אל-חסכה, אידליב ובאזור דמשק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 140 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו שחלה התקדמות נוספת במבצע הצבאי הנערך באזור העיר תכרית המוחזקת בידי ארגון "המדינה האסלאמית". גורם נוסף מסר על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון בקרבות שנערכו באזור תכרית. קרבות עם נפגעים רבים היו גם ביישובים נוספים בצפון-עיראק. מקורות מקומיים בעיראק מסרו על הרס שטתי של מבנים וכנסיות נוצריות באזורים בהם שולט ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" העלה באש את שדה-הנפט הגדול הנמצא ליד העיר תכרית.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בית אל-מקדס" בהתקפה אווירית של הצבא המצרי שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על פציעתם של 15 בני-אדם נוספים. זו התקפה האווירית השנייה הנערכת ביומיים האחרונים. עוד נמסר מפי דוברים ממשלתים על החלפתם של 7 שרים בממשלת מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים וכן חיילים אחדים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם – סונים ושיעים – בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו באזור חבל דארפור ובדרום המדינה שהתבצעו בידי טוריסטים מקומיים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 3 חיילים ועל פציעתם של 6 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום המדינה.  ארגון "אבו סיאף" הזדהה בעבר עם ארגון אל-קאעידה. כיום דוברי הארגון מסרו שנאמנותם היא לארגון "המדינה האסלאמית". בחודש פברואר 2015 נהרגו בדרום-הפיליפינים 73 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים  ובקרבות עם כוחות-הביטחון הפועלים נגד הארגון. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-5 במרס 2015 על הריגתם של 68 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהתקפה קטלנית שנערכה באזור צפון ניגריה במחוז בורנו. גורמים ביטחוניים בקמרון ובצ'אד מסרו שיש ביכולתם להביס את ארגון "בוקו חראם", אולם ממשלת ניגריה מונעת מהם להפעיל עוצמה רבה יותר נגד הארגון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: