Monday, March 2, 2015

150 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 42 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בפיליפינים; חייל נהרג במצרים;  173 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסיני בחודש האחרון; 1,103 אזרחים וחיילים נהרגו בחודש האחרון בעיראק; 60 נשים בריטיות הצטרפו לארגון המדינה-האסלאמית בסוריה; 17 טרוריסטים מוסלמים הועמדו למשפט בבחריין; כוננות פיגועים בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בניגריה, במצרים, בלוב, בתימן, בסודאן, בסומליה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 308 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 70 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בקרבות שהיו באזור העיר חאלב. גורמים נוספים בסוריה מסרו כי במהלך היממה האחרונה היו הרוגים רבים נוספים בקרבות באזור אל-חסכה, דיר אל-זור, דרעא, אידליב ודמשק. באזור דרעא הצבא הסורי מנסה לרכז כוחות רבים לקראת מתקפה רחבה נוספת נגד ארגון ג'בהת אל-נוסרה ואחרים הנמצאים באזור כולו. הצבא הסורי מתקשה לשלוט על אזורים שנכבשו מידי הארגונים הלוחמים נגד המשטר. גורמים ממלכתיים בבריטניה מסרו על כ-60 נשים בריטיות שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ביותר מ-10 ערים ועיירות בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. גם בקרבות אלה מרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".מקורות באו"ם מסרו על הריגתם של 1,103 אזרחים ואנשי כוחות-הביטחון בפיגועי טרור בעיראק בחודש פברואר 2015. המספר האמיתי של ההרוגים גבוהה מהרבה ממה שמציין האו"ם. מקורות רשמיים בעיראק מסרו שהמוזיאון הלאומי בגדאד נפתח מחדש לאחר 12 שנה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 42 בני-אדם נוספים בקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של סומליה וה"איחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון ניגריה בידי טרוריסטית מתאבדת מארגון "בוקו חראם". ילדה נהרגה בלינץ' של המון זועם בחשד שהיא טרוריסטית מתאבדת. גורם צבאי בכיר מסר גם על טרוריסטים הרוגים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד הגבול עם רצועת-עזה. מקורות רשמיים במצרים מסרו על הריגתם של 173 טרוריסטים מוסלמים בחודש פברואר בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו גם נשים שחיפשו את בעליהן הנעדרים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-1 במרס 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות נוספת שהייתה בדרום המדינה. מקורות נוספים מסרו שהשלושה למעשה סייעו לארגון הטרור האסלאמי "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-1 במרס 2015 על כוננות עליונה באזור העיר ברמן בשל החשש מפיגוע אסלאמי שיתבצע נגד מוסדות או נגד אזרחים כוחות-הביטחון של גרמניה הגבירו את האבטחה סביב מוסדות ממשלתיים ומוסדות יהודיים בעיר. 16 גרמנים-מוסלמים תושבי העיר ברמן הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. בעיר עצמה ידוע על כ-360 ג'יהאדיסטים.
--
בחריין – טרור: מקורות תקשורתיים בבחריין מסרו ב-1 במרס 2015 על הרשעתם של 17 בני-אדם בביצוע פיגועי טרור ברחבי בחריין שגרמו לפציעתו של שוטר אחד לפחות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: