Saturday, March 21, 2015

142 הרוגים בתימן בפיגוע התאבדות; 80 הרוגים בסוריה; 75 הרוגים בעיראק; 28 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 22 הרוגים בפקיסטן; 13 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 12 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בלוב; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בקשמיר; 173 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים מתחילת מרס 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסומליה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 392 הרוגים ביממה האחרונה;
==
תקשורת – ביקורת: אתמול היה פיגוע קשה מאוד בתימן. במרבית ערוצי החדשות בעולם האירוע הזה פתח את מהדורות החדשות. בישראל, כרגיל, עסקו ערוצי החדשות בבכיינות על המפלה של התקשורת לנבא את תוצאות הבחירות. מעט מאוד לקחים – אבל הרבה בכיינות.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בקרבות קשים בין כוחות הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי סוריה. מקורות בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה מסרו על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה במהלך קרבות שהיו באזור הגבול עם לבנון בקרבת אל-קלמון צפונית לדמשק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 75 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של 13 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 142 בני-אדם ועל פציעתם של 300 נוספים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בעיר בצנעא במסגדים השייכים לבני-העדה השיעית. גורמים מקומיים בתימן האשימו את ארגון אל-קאעידה בביצוע המעשה. ערוצי החדשות בעולם-הערבי הקרינו צילומים מזעזעים על הפיגוע הקשה – אחד מהקשים שהיו לאחרונה. ארגון "המדינה האסלאמית" לקח אחריות למעשה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז לוב. גורמים נוספים מסרו שטרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" ביצעו את ההתקפה הקטלנית.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים הקשורים למורדים בדרום-סודאן מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 12 חיילים של ממשלת דרום-סודאן במארב מתוכנן וקטלני.
--
מצרים – טרור: סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים מסרה ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. גורמים צבאי מצרי הוסיף שמאז תחילת חודש מרס 2015, הצבא המצרי הרג 173 טרוריסטים מוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כנראה מרבית ההרוגים היו אנשי מיליציות חמושות הפועלות נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים בשני אירועים קטלניים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה. מקורות מקומיים מסרו על התקפה מהירה מאוד של ארגון "בוקו חראם" שגרמה להפתעה מוחלטת לכוחות-הביטחון המקומיים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-20 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על תחנת משטרה הממוקמת באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: