Saturday, March 28, 2015

209 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 38 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 27 הרוגים בתימן;  15 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בסומליה;  8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; קצין בכיר נהרג בקניה בפיגוע אסלאמי; הקואליציה הסעודית ממשיכה להפציץ בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 428 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה של קרבות ופיגועי טרור שהיו במקומות רבים ברחבי המדינה. גורמים מקומיים מסרו על קרבות קשים בצפון סוריה ובדרומה, וכן על עשרות אזרחים שנהרגו בהפצצות סוריות שנערכו בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 209 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות עם הצבא העיראקי ועם המיליציות השיעיות הפועלות באזור.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא. אלפי אזרחים נמלטו מהעיר עדן. עשרות מבנים הופצצו קשות והאוויר. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים במיליציות השיעיות בצנעא בהפצצות הללו. גורמים מקומיים בתימן מסרו שעד כה נהרגו לפחות 39 אזרחים בהפצצות של הקואליציה הסעודית. בין ההרוגים היו לפחות 6 ילדים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 18 בני-אדם בקרבות שהיו בדרום תימן בין תומכי המיליציות השיעיות לבין מתנגדיהם. לאורך כל היממה האחרונה נערכו עשרות התקפות אוויריות בידי הקואליציה הסעודית נגד יעדי טרור המזוהים עם המיליציות השיעיות הפועלות בתימן.
--
אפנגיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז אפגניסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן המקושרים למורדים מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 38 חיילים בהיתקלות קטלנית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים ומקורות תקשרותיים בפקיסטן מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 5 שוטרים שנפגעו במהלך התקפה קטלנית של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור בלוצ'יסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמייםב קניה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתו של קצין בכיר מאוד בהתנקשות שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מומבסה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בניגריה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריסתה של מפקדה ראשית של ארגון "בוקו חראם" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה נהרגו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שהטרוריסטים המוסלמים תקפו בית-מלון השוכן במרכז העיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: