Thursday, March 5, 2015

200 אזרחים (או יותר) נהרגו בניגריה; 128 הרוגים בעיראק; 121 טרוריסטים מוסלמים ו-8 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 80 הרוגים בסוריה; 28 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; 19 בני-אדם נהרגו בניז'ר; 11 טרוריסטים מוסלמים ואזרח נהרגו במצרים; 7 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; חייל נהרג בצ'אד; 2 שדות-נפט נכבשו בלוב בידי טרוריסטים מוסלמים; תגובות אומללות בתקשורת הישראלית לנאום נתניהו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, בפיליפינים, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 606 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – תקשורת: התגובות בתקשורת הישראלית הממסדית לנאום נתניהו בקונגרס האמריקאי היו די אומללות. למעט עיתונאים אחדים, דומה היה שהתקשורת הישראלית שרויה במצוקה גדולה (ובכיינית) לנוכח הנאום המשכנע של נתניהו בקונגרס האמריקאי. לא צריך להיות אוהד מושבע של נתניהו כדי להעריך את דבריו ואת עמידתו האמיצה מול נשיא אמריקאי זחוח כמו אובמה. סביר להניח שאזרחים במצרים, בירדן, בסעודיה ובמדינות נוספות במפרץ-הפרסי מעריכים את עמידתו של נתניהו מול האיום האיראני הרבה יותר מאשר כמה "עיתונאים" ו"פרשנים" שכיכבו ביומיים האחרונים בתקשורת הישראלית. לא רבים שמו-לב לכך, אולם העולם-הסוני מנהל מלחמת-הישרדות מול העולם השיעי בהנהגת איראן – לצערנו הרב, לא הרצוג ולא אובמה מבינים את התמונה כולה. אם ייחתם הסכם גרוע אם איראן, לא רק שיתחיל מירוץ חימוש גרעיני במזרח-התיכון בטווח הארוך, אלא כל המדינות הסוניות יתמכו בארגון "המדינה האסלאמית" במטרה שינהל מלחמה בלתי-מתפשרת בהגמנויה השיעית בעיראק ובסוריה (ירדן כבר פרסמה הצהרה כזו לפני ימים אחדים). במילים אחרות, המאבק האזורי יהפוך את חייהם של מיליונים לגיהנום אחד גדול. וקצת חומר למחשבה: אם נתניהו היה באופוזיציה, הוא היה הופך עולמות כדי לתמוך ביצחק הרצוג אם הוא היה עומד במצב דומה מול נשיא אמריקאי כלשהו. אבל כנראה יצחק הרצוג בנוי אחרת – ממש אחרת בהשוואה לאביו ז"ל.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו ברוב הערים מרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של קצינים איראנים בקרבות שהיו באזור דרעא ביו כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בת אל-נוסרה" ומורדים מקומיים. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, חומס, חאלב ואידליב. דוברים כורדים מסרו על קרבות באזור דיר אל-זור ויישובים ליד העיר אל-חסכה. מקורות צבאיים רמשיים בארה"ב מסרו על הריגתם של כ-8,500 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בסוריה ובעיראק במהלך שבעת החודשים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 128 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בפעולות צבאית יזומות של הצבא העיראקי ושל כוחות כורדיים הפועלים בצפון המדינה. דובר צבאי עיראקי בכיר מסר שכוחות צהבא רבים מקיפים את אזור העיר תכרית לקראת כיבושה המלא של העיר.
--
תימן – מלחמת אזרחים: קורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים שיעים (חות'ים) בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמי מארגון אל-קאעידה שפעל במרכז תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 במרס 2015 על השתלטותם של טרוריסטים מוסלמים על שני שדות-נפט הנמצאים מזרחית לעיר טריפולי. גורמים מקומיים בלוב לא מסרו על מספר הנפגעים שהיו במהלך ההשתלטות.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (אנסר בית אל-מקדס). כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 121 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בימים האחרונים נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרגו 4 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של כ-200 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" מעט לפני שהאזור שוחרר בידי חיילים מצ'אד המשתפים פעולה עם ממשלת ניגריה באזור הגבול המשותף. (גורמים מקומיים באזור מסרו על מאות הרוגים באזור). כמו כן נמסר על הריגתו של חייל אחד בלבד ועל פציעתם של 34 חיילים נוספים במהלך הפעולה שנערכה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
ניז'ר- טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניז'ר מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 19 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו על אדמת ניז'ר. מקורות מקומיים מסרו שאחדים מהנרצחים נשרפו למוות בעודם בחיים, ואחרים הוטבעו למוות באגם סמוך.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-4 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות שהייתה באזור הגבול עם אלג'יריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: