Tuesday, March 17, 2015

184 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים נוספים בניגריה; 18 הרוגים באפגניסטן;  17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 13 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בדארפור; הרוג בקניה; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; קבר-אחים עם 50 גופות של טורקמנים התגלה בעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בתימן, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 363 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – בחירות: היום תתקיים ההצבעה לכנסת ה-20, וזאת לאחר מערכת-בחירות אלימה מאוד שהתנהלה בעידודה הנמרץ של תקשורת הישראלית. מישהו יצטרך לטפל בבעיה הזו גם באמצעות חקיקה. תרגיל אחרון של מפלגת-העבודה – ציפי לבני ויתרה על רוטציה עם הרצוג שמלכתחילה הדבר נראה מופרך לחלוטין. בכך נפתחה הדרך לסילוקה של לבני ממפלגת-העבודה לאחר הבחירות. גוברים הקולות להקמת ממשלת-אחדות בין מפלגת-העבודה למפלגת הליכוד (הקריאה הזו נובעת מכך שגם אנשי שמאל לא ממש סומכים על יכולתו של הרצוג לתפקד כראש-ממשלה). מאמץ אחרון של הליכוד לצמצם את הפער מול מפלגת-העבודה. פער של יותר מ-3 מנדטים יקשה על נתניהו להרכיב ממשלה בראשותו. אם נתניהו רוצה להפוך את הקדנציה הרביעית שלו לסיפור הצלחה, הוא יצטרך לגייס בעיקר את המפלגות המתונות.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה של הפצצות אוויריות, בפיגועי טרור ובעיקר בקרבות בין ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 26 בני-אדם שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי על יעדים אזרחיים. עוד נמסר שבהפצצות הללו נפצעו יותר מ-100 בני-אדם נוספים. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בקרבות ליד דמשק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתם של 184 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על גילויו של קבר-אחים עם 50 גופות של טורקמנים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים עם נפגעים רבים היו בעשרות כפרים ועיירות בצפון עיראק.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של התקפות יזומות שנערכו באזור העיר מיסרטה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם – חיילים, שוטרים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים – בשורה של פעולות טרור ופעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
קניה – טרור: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול עם סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אתני – אסלאם: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתם של כ-50 בני-אדם נוספים בהתקפות של מיליציות אסלאמיות שבטיות שפעלו נגד שבטים נוצרים המתגוררים במרכז ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 נוצרים באזור העיר קדונה.
--
פקיסטן – טרור – צבא: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 במרס 2015 על 13 עצירי טרור שנמצאו מתים לאחר שהם נעצרו בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן שפעלו באזור מחוז ווזיריסטן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-16 במרס 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון במהלך פעולה יזומה לאיתור טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון אל-קאעידה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: