Wednesday, March 18, 2015

258 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בדרום-סודאן;  70 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 הרוגים בסומליה; 2 שוטרים נהרגו בלוב; 100 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בפיליפינים, במצרים, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 507 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – בחירות; התקשורת הישראלית צריכה לבקש סליחה גדולה וענקית מבנימין נתניהו: מסע ההסתה, ההכפשה, השקרים, הסקרים המדומים, הגזענות והאלימות של התקשורת הישראלית ובמיוחד של "ידיעות אחרונות" נכשלו לחלוטין. אזרחי ישראל הצביעו לליכוד כהצבעת-מחאה נגד מה שהתחולל התקשורת הישראלית הרדודה והאלימה. כל הכסף שנשפך כאן בידי גורמים זרים, הלך לשווא. גורמים מסוימים חשבו שאפשר לרמות את הציבור הישראלי עם סיפורי זוועה על החיים בישראל. שוב אני חוזר על הטענה העיקרית שלי: אזרחי ישראל הצביעו לליכוד כהצבעת-מחאה נגד מה שהתחולל בתקשורת הישראלית – וטוב שכך. 72 אחוזי הצבעה, ויותר מ-30 מנדטים לליכוד מבהירים את התמונה כולה. האם מישהו ילמד את הלקח?
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בסוריה מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הצבא הסורי על מרכזי אוכלוסייה אזרחית ברחבי סוריה. גורמים בינלאומיים מסרו על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם בעקבות שימוש בנשק כימי בידי הצבא הסורי. כמו כן, הצבא הסורי מואשם בהפצצות חסרות-הבחנה שנערכו בעיר אל-ראקה במהלך השנה שעברה שגרמו להריגתם של יותר מ-120 אזרחים חפים-מפשע.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 258 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק. גורמים ביטחוניים בעיראק מסרו על קרבות קשים עם עשרות הרוגים בכפרים ועיירות רבים ברחבי צפון המדינה. עוד נמסר כי מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שכוחות הקואליציה האמריקאית תקפו 17 פעמים מטרות טרור בסוריה ובעיראק במהלך היממה הקודמת.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 2 שוטרים ועל פציעתם של 6 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טריפולי. עוד נמסר על חטיפתם של 20 עובדים רפואיים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר סירט.
--
דרום-סדואן – מלחמת אזרחים: מקורות רמשיים בדרום-סדואן מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 130 בני-אדם בקרבות בין כוחות הממשלה לבין מורדים הפועלים בצפון המדינה. מקורות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו מורדים ואזרחים שנקלעו לקרבות הללו.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רמשיים במצרים מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (אנסר בית אל-מקדס) בהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון-סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות נשערכו נגד טרוריסטים מוסלמים. מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים ועל מעצרם של כ-450 נוספים בשבוע האחרון.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-17 במרס 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הקמרוני שנערכה על אדמת ניגריה ליד הגבול המשותף.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: