Wednesday, March 4, 2015

171 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 73 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בניגריה; 32 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בסודאן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בלבנון; טרוריסט-מתאבד חוסל בניגריה; נאום מבריק של נתניהו בקונגרס; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בפיליפינים, בקשמיר, בסודאן, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 402 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – נאום נתניהו בקונגרס האמריקאי: לשם שינוי, אנחנו פותחים בסקירה קצרה של נאום נתניהו בקונגרס האמריקאי ב-3 במרס 2015; כרגיל, זה היה אחד מהנאומים המבריקים של נתניהו ואחד מהנאומים הטובים ביותר שנישאו בקונגרס המאמריקאי. אחד מהעיתונאים בארה"ב אמר מיד לאחר הנאום, שהמידע שהביא נתניהו בנאומו לא נמסר לציבור האמריקאי בשש השנים האחרונות. רמז ברור לנשיא אובמה שלא העביר לציבור האמריקאי מידע אמין ומלא כמתחייב מתפקידו. הנאום הועבר בעשרות ערוצי חדשות ברחבי העולם בשידור ישיר. סביר להניח שזה היה אחד מהנאומים הניצפים ביותר בשנים האחרונות. רשת "פוקס ניוז" הכתירה את נתניהו כ"צ'רצ'יל של דורנו" גם משום שהוא דיבר בשם מדינות ערב כמו מצרים, סעודיה וירדן החרדות מהאיום האיראני. עיתונאים נוספים בארה"ב אמרו שנתניהו הצליח בכישרון רב להעלות את הנושא האיראני לדיון ציבורי כפי שלא היה כך מעולם. אחרים רמזו שאין כיום "אישיות בינלאומית" שמצליחה לרתק כך את העולם כפי שנתניהו מצליח לעשות זאת בכישרון רב. ערוצי החדשות בישראל שידרו את תגובתו של יצחק הרצוג לנאום – הרצוג שנשמע כיבבן חיוור יותר מהרגיל.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. על-פי הדיווחים שהגיעו מסוריה במהלך היממה האחרונה, נמסר על נפגעים רבים מאוד באזור דמשק, חאלב, חומס, דרעא, אל-חסכה, דיר אל-זור ובמחוז אדליב. באזור קמישלי התגלה כנראה קבר-אחים של הרוגים בעקבות כיבוש של כפר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שהשתלטו על האזור בשנה שעברה. על-פי הצילומים שהתפרסמו לא ניתן להעריך את מספר הגופות שהתגלו במקום.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתם של 171 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון-עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על המשכו של המבצע הצבאי לשחרור מחוז צאלח אל-דין (אזור העיר תכרית) מידי ארגון "המדינה האסלאמית" בהשתתפותם של כ-27,000 חיילים. כמו כן נמסר מפי דוברים צבאיים על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון בקרבות שהיו בעיירות רבות בצפון עיראק. באזור העיר סמארה נהרגו לפחות 16 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים (כנראה מארגון אל-קאעידה) הפועלים בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפעולים בדרום אפגניסטן. מקור נוסף מסר על 5 הרוגים בפיגוע התאבדות ועל 5 נוספים בפיגועי ירי. מקור צבאי מסר במהלך היום על הריגתם של 32 טרוריסטים מוסלמים במבצע צבאי מיוחד שנערך למען שחרורם של כ-30 בני-ערובה.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-3 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שהתבצעו באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתם של 73 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר מפי מקורות צבאיים על חיסולו של מחבל-מתאבד לפני שהוא הצליח לבצע פיגוע רב-נפגעים. כמו כן נמסר על הוצאתם-להרוג של 2 בני-אדם באמצעות עריפת-ראשם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקורות צבאיים בצ'אד מסרו על הריגתם של מאות טרוריסטים מוסלמים במהלך קרבות שהיו בצפון ניגריה בימים האחרונים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בלבנון מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתו של אחיו של פוליטיקאי עלווי בלבנון בידי טרוריסט מוסלמי. כמו כן נמסר על הריגתם של חייל לבנוני ושל טרוריסט מוסלמי בהיתקלות ליד הגבול הסורי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 במרס 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י. מקורות נוספים מסרו שארגון הטליבאן הפקיסטני מעורב בדרך-כלל בפיגועים הללו הנעשים גם לשם חיסול יריבים פוליטיים וערעור תחושת הביטחון בעיר שהיא חשובה מאוד מבחינה כלכלית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: