Wednesday, April 1, 2015

104 הרוגים בניגריה; 103 הרוגים עיראק; 100 הרוגים בסוריה; 26 הרוגים בתימן; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 6 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בלוב; 3 הרוגים בסומליה; הרוג במאלי; הרוג בדארפור; 139 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים בחודש מרס 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במאלי, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – תוכנית הגרעין – ארה"ב: כצפוי, אין הסכם מוגמר. שוב איראן מושכת זמן, ושוב איראן מנסה להתיש את העולם – בעיקר את האמריקאים – עם הבטחות שווא. ברכות לאובמה.  כעת, אפילו דוברים רשמיים של משרד-החוץ האמריקאי נוקטים ב"טקטיקת נתניהו" נגד הסירוב האיראני, דהיינו הדוברים מאיימים להפעיל את הקונגרס האמריקאי ביישום סנקציות  חדשות על איראן אם היא תמשיך לתעתע בעולם. לכול הדוברים הישראלים שתקפו את נתניהו על נאומו בקונגרס ב-3 במרס 2015, כנראה זהו עוד "יום שחור" בשל ראיה קצרת-טווח שנבעה משיקולים פוליטיים. אולם, אם נדייק מעט יותר, זו הייתה שרלטנות פוליטית לשם הונאת הציבור. איראן רוצה פצצה גרעינית בכל מחיר – ושום דבר קרדינאלי לא השתנה באובססיה האיראנית.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של התקפות קשות מאוד שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון סוריה. בשלושה אירועים קטלניים נהרגו יותר מ-60 בני-אדם. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור אידליב, אל-חמה, דרעא ודיר אל-זור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 103 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובסדרה של קרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט על מרכז תכרית וכי במהלך היממה אחרונה נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים. ראש-ממשלת עיראק מסר שהצבא העיראקי שולט על חלקים גדולים מהעיר.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-26 בני-אדם בסדרה של הפגזות על העיר עדן שנערכו בידי הקואליציה הסעודית. שוב, גורמים מקומיים בתימן טוענים על מאות רבות של הרוגים בהפצצות הללו מאז יום חמישי האחרון. גורמים צבאיים בפקיסטן מסרו שהם שוקלים להצטרף באופן פעיל ללחימה בתימן לצד הקואליציה הסעודית. גורמים צבאיים במצרים מסרו שספינות מצריות הפציצו יעדי טרור בתימן. העיר צנעא הופצצה באופן קשה מאוד במהלך היום, וזאת בהתאם לעדויות של תושבים מקומיים בעיר. עוד נמסר על קרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין חיילים סעודים באזור הגבול המשותף. איראן ממשיכה להזרים נשק מתקדם למיליציות השיעיות בתימן גם בימים אלה.
--
לוב  מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בלוב מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בתי התקפות של טרוריסטים מוסלמים שנערכו באזור העיר בנגאזי ובטריפולי.
--
מצרים - טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רמשיים באפגניסטן מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפעולים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בידי כוחות-הביטחון בחשד לפעילות טרור הקשורה לארגון הטליבאן הפקיסטני. מקור נוסף מסר שהאירוע התרחש באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יוזמה של צ'אד שפעלה בשתיוף עם הצבא הניגרי הפועל בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בעימותים אתניים אלימים בין מוסלמים לנוצרים יום אחד בלבד לאחר שהתקיימו הבחירות בניגריה.
--
סודאן – מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון המדינה. מקורות בסודאן מסרו על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום חבל דארפור.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאייים רמשיים בפיליפינים מסרו ב-31 במרס 2015 על הריגתם של 139 טרוריסטים מוסלמים במבצע צבאי נרחב שנערך לאורך כל חודש מרס 2015 בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: