Thursday, April 16, 2015

160 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 9 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בתימן;  6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בטוניסיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה;  2 הרוגים בסודאן; 2 חיילים נהרגו במצרים;  כהן-דת מוסלמי נהרג בתימן בחיסול-ממוקד אמריקאי; הרוג בלבנון; 174 חיילים, שוטרים ואזרחים נהרגו במצרים בשלושת החודשים הראשונים של 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, המצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 277 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו על יעדים אזרחיים בערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות אזרחים הרוגים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור מחוז אידליב מהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על נסיגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מאזורים אחדים במחנה הפליטים אל-ירמוק. מקורות רמשיים בטורקיה מסרו על מעצרם של 245 בני-אדם שניסו לעבור את הגבול מטורקיה לסוריה במטרה להצטרף לארגוני הג'יהאד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של 160 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובסדרה של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו פעם נוספת שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מדינות אירופאיות נוספות ישלחו חיילים לסייע באימונים והדרכה לצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן המקושרים לארגון אל-קאעידה מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתו של כהן-דת מוסלמי בכיר בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר מפי מקורות מקומיים בתימן על הריגתם של 7 בני-אדם בעיר עדן בהתקפה אווירית נוספת של כוחות הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של 2 חניכים באקדמיה הצבאית מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מצרים. מקורות נוספים במצרים מסרו שברע הראשון של שנת 2015 נהרגו במצרים 174 בני-אדם – חיילים, שוטרים ואזרחים – בפיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כ-1,000 פיגועי טרור התבצעו במצרים בתקופה הנדונה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה שפעלו באזור העיר ארסאל.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפעלו במרכז טוניסיה. (רק מקור אחד מסר על האירוע).
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז אורקזאי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
סודאן – טרור - קורדופן: מקורות תקשורתיים סודאן מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתן של 2 נשים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי כוחות המורדים הפועלים בצפון מחוז קורדופן. ברחבי סודאן נערכות כעת הבחירות כלליות שהחלו ב-13 באפריל 2015 ויסתיימו ב-16 באפריל 2015.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 באפריל 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים המתגוררים במרכז ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: