Friday, April 17, 2015

290 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסודאן; 4 הרוגים בפיגוע התאבדות במאלי; הרוג ישראלי בפיגוע דריסה בירושלים; חייל נהרג במצרים;  220,000 שמות של הרוגים במלחמה בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 427 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות רבות של הצבא הסורי שנערכו על מרכזי הערים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שכמחצית מההרוגים היו אזרחים שנפגעו בהפצצות של הצבא הסורי שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סוריה ובצפונה. גורמי אופוזיציה בסוריה מסרו שיש להם שמות של כ-220,000 בני-אדם שנהרגו בוודאות מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה בחודש מרס 2011.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 באפריל 2015 על הריגתם של 290 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על הצלחותיו של ארגון "המדינה האסלאמית" לכבוש כפרים נוספים באזור העיר רמאדי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-16 באפריל 2015 על הריגתו של חייל ועל פציעתו של חייל נוסף מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-סיני. סביר להניח שטרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" הם אלה שביצעו את הפיגוע.
--
פקיסטן – טרור; מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי רשמי על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית אווירית נוספת שנערכה בפעם השנייה באזור מחוז אורקזאי.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-16 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפות של מורדים מקומיים הפועלים באזור חבל קורדופן השואף להתנתק ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. גורמים נוספים מסרו שההרוגים נפגעו מירי של פצצות מרגמה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-16 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועל בצפון מאלי. בין ההרוגים היו 3 אזרחים. הפיגוע התבצע ליד בסיס של האו"ם.
--
ישראל – טרור: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-16 באפריל 2015 על חשד להריגתו של צעיר ישראלי בפיגוע דריסה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל באזור ירושלים. בפיגוע נפצעה באורח קשה צעירה ישראלית נוספת.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: