Tuesday, April 28, 2015

150 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדארפור; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; רדיו טהרן מסר שאבו בכר אל-בגדאדי מת מפצעיו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בתימן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 342 הרוגים ביממה אחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם סדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון סוריה באזור מחוז אידליב. במהלך היממה האחרונה נהרגו באזור זה יותר מ-100 אזרחים בהפצצות קשות של הצבא הסורי. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו כי ההתקפה שהתבצעה בסוריה בלילה הקודם ויוחסה לישראל, היא תוצאה של קרבות בהרי קלמון בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו על לפחות 6 הרוגים באזור העיר חאלב בפיגוע טרור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 30 שוטרים שנהרגו באזור העיר רמאדי. מקורות נוספים מסרו על עשרות פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי המדינה החל מהגבול הסעודי, דרך הגבול הירדני ועד לצפון עיראק באזור הגבול עם סוריה. רדיו טהראן הודיע במהלך היום שמנהיג ארגון "המדינה האסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי, מת מפצעיו בעקבות תקיפה אמריקאית שנערכה במחודש מרס 2015 באזור הגבול בין עיראק לסוריה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות רחוב ובהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציה השיעית. גורמים מקומיים בעיר עדן מסרו על הפצצות אוויריות של סעודיה שגרמו לעשרות נוספים במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים שהיו מבוקשים בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של 3 פקידים בכירים בשלוש תקריות טרור שונות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 7 בני-אדם בהפצצות של הצבא הסודאני שנערכו באזור חבל דארפור. לעומת זאת, גורמים בממשלת סודאן האשימו את כוחות האו"ם בהרג של 7 אזרחים בחבל דארפור לפני ימים אחדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן בידי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: