Wednesday, April 15, 2015

139 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 30 חיילים נהרגו באפגניסטן; 19 הרוגים בתימן; 17 הרוגים בסודאן: 15 הרוגים בסומליה;  8 הרוגים בפקיסטן; שוטר נהרג במצרים; טרוריסט מוסלמי בקשמיר; 120,000 פליטים חדשים בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתאילנד, בקשמיר, בתימן, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 320 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של התקפות קטלניות שהתבצעו בידי ארגוני טרור אסלאמיים וכן בידי כוחות-הביטחון שפעלו בערים המרכזיות ברחבי סוריה. גורמים מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-40 בני-אדם שנפגעו במהלך התקפה של המורדים שפעלו ברובע הנוצרי של העיר חאלב. גורמי אופוזיציה מסרו שהצבא הסורי משתמש בחומר כימי בשם כלורין שהוכנס ל"חביות הנפץ" המושלכות ממסוקים לעבר יעדים אזרחיים ברחבי סוריה. החומר גורם לנזקים למערכת הנשימה וכן הוא עלול לגרום לכוויות קשות.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של 139 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור קדיסייה, כירכוך, תכרית, קיארה, בייג'י ובקומות נוספים. כמו כן נמסר על נפגעים רבים מאוד בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך קרבות שהיו בין נאמני הנשיא האדי המודח לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר עדן. כל ההרוגים היו מנאמני הנשיא המודח. גורמים נוספים מסרו על כ-120,000 בני-אדם שנאלצו לעזוב את בתיהם בשל הקרבות המתחוללים בתימן במהלך השבועות האחרונים. מקורות מקומיים נוספים בתימן מסרו שהמיליציות הסוניות החמושות הצליחו להדוף את אנשי המיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן. בקרבות האלה נהרגו לפחות 15 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים במצרים מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר. מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו על התקפה נוספת של טרוריסטים מוסלמים על כוחות-הביטחון של מצרים הפועלים בצפון-סיני שבמהלכה נפצעו חיילים אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של 30 חיילים אפגאנים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בצפון-מזרח המדינה. גורמים נוספים מסרו על יותר מ-30 חיילים הרוגים. מקורות נוספים מסרו שהטרוריסטים המוסלמים ערפו את ראשיהם של 8 חיילים. עוד עשרות רבות של חיילים נפצעו בקרב. עוד נמסר שבהתקפה השתתפו כ-200 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזור העיר קראצ'י. גורמים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של 10 אזרחים ו-5 טרוריסטים בהתקפה קטלנית של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שבניין משרד-החינוך הנמצא באזור העיר מוגדישו היה היעד להתקפה הקטלנית.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בהתקפות קטלניות של הצבא הסודאני שנערכה באזור חבל קורדופן שנערכו הימים האחרונים. חבל קורדופן מעוניין להתנתק מסודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-14 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: